4 paleo finomság karácsonyra, amivel elkerülheted az ünnepi sóvárgást

Írta: ,

Ha már áttértél a paleo életmódra, akkor ne a karácsony legyen ennek az elrontója – inkább készíts olyan fogásokat, melyeket az ünnepek alatt is bátran fogyaszthatsz. Adunk némi ihletet hozzá, így garantáltan nem fogsz más ételek után sóvárogni!

Almás zellerkrémleves Kép forrása: thewhiteramekins.com

1/4 Almás zellerkrémleves

Hozzávalók: fél zellergumó, 2 édesebb alma, 3 dl kókusztejszín, víz, csipetnyi só, szerecsendió, bors, vaj.

Először is vágd kisebb kockákra a zellert és az almákat, majd párold meg egy kis vajon pár percig. Ezután öntsd fel a kókusztejszínnel és annyi vízzel, amennyi éppen ellepi. Főzd őket, amíg meg nem puhulnak, majd turmixold le az egészet.

Ízesítsd sóval, borssal, szerecsendióval, és már kész is a leves. Díszítésként reszelj sajtot a tetejére, ami ráolvadva isteni lesz, illetve a leves mellé tálalhatsz még pirított tökmagos paleo kenyeret. Isteni lesz és durván fél óra alatt el is készülsz vele.

Paleo fasírtgolyók svéd gombasalátával Kép forrása: cookingglory.com

2/4 Paleo fasírtgolyók svéd gombasalátával

Hozzávalók a húsgolyóhoz: ½ kg bármilyen darált hús, 1 egész tojás, 1-2 marék őrölt mandula, bors, majoranna, só, 2 gerezd fokhagyma, olívaolaj.

Keverd össze a hússal az összes hozzávalót, fűszerezd, majd egészen kicsi golyókat formázva forró olajon, sűrűn forgatva süsd szép pirosra. Eközben neki is láthatsz a mártás elkészítésének.

Hozzávalók a mártáshoz: ½ kg gomba, 4-5 ek olívaolaj, 1 fej vöröshagyma, 1 csapott kiskanál csemege pirospaprika, 1-2 babérlevél, 1 kis dobozos paradicsompüré, só, bors, 1 kiskanál xilit, 1 kiskanál citromlé.

A gombát mosás után vágd cikkekre, a hagymát pedig apróra. Ezután dinszteld meg a hagymát, add hozzá a pirospaprikát, majd a gombát. Fűszerezd sóval, borssal, tedd bele a babérlevelet és a paradicsomlevet is. Addig főzd, ameddig a gomba leve el nem párolog és amíg nem kezd el sűrűsödni. Ekkor add hozzá a cukrot és a citromlevet. Hűtve tálalhatod is.

Karfiolpüré Kép forrása: loveandlemons.com

3/4 Karfiolpüré

Ha élsz-halsz a krumplipüréért, viszont nem szeretnéd túl sok kalóriával bombázni a testedet, akkor a karfiolpüré lesz a tökéletes köret alternatíva.

Hozzávalók: 1 fej karfiol, 4 kanál vaj, ½ pohár parmezán, ½ gouda, só, bors, szerecsendió.

Tedd fel főni a karfiolt, majd miután megpuhult, tedd át a turmixba. Rakd bele még a vajat, a fűszereket és a sajtokat. A karfiol főzőlevéből 2-3 merőkanálnyit adj hozzá a turmixban lévőhöz, így könnyebb dolga lesz a turmixgépednek. A püré sűrűsége pedig pont azon múlik, hogy mennyi levet adsz hozzá.

Paleo csokitorta Kép forrása: callmecupcake.se

4/4 Paleo csokitorta

Hozzávalók: 10 dkg kókuszliszt, 10 dkg kókuszolaj, 10 dkg cukormentes kakaópor, 10 dkg xilit, 5 tojás, 1 ek vanília esszencia, 4-5 ek cukormentes szilvalekvár, 4 dl kókusztejszín.

Kezdd el felverni a tojásokat úgy, hogy jó habos legyen, majd add hozzá a vanília esszenciát, a xilitet és a vajat. Így keverd tovább a habverővel még egy jó ideig. Közben a száraz hozzávalókat (kakaó + kókuszliszt) keverd össze. Amikor mindkét keverék elkészült, öntsd össze őket és keverd szép simára. 180 fokos, előmelegített sütőben süsd 25 percig.

Amikor kihűlt a tészta, morzsold szét a kezeddel és add hozzá a lekvárt. Az így kapott ragacsos masszát helyezd a papírral bélelt tepsire és szépen egyengesd el. A kókusztejszínt a két evőkanál xilittel kemény habbá kell verned és végül rákenned a tészta tetejére. Egy éjszakára tedd hűtőbe, másnap pedig cukormentes kakaóval meghintve tálalhatod is.