4 egészséges finomság, ami felturbózza az agyad a vizsgaidőszakban

Írta: ,

Köszönj el végre a ropitól, a chipstől, a töltött csokitól és a cukorkáktól, amiket eddig az éjjeli tanulás közben csipegettél! Persze kell valami, ami ébren tart, és kicsit „édessé” teszi a magolást, de lehet egészséges nasikat is választani! Fontos, hogy rostban gazdag legyen, hiszen a vizsgaidőszakban biztosan nem jutsz el annyiszor edzeni, ahányszor szeretnél, és ilyenkor az anyagcseréd is lelassul. Nézd, milyen alternatívákat gyűjtöttünk össze neked!

Müzliszelet Kép forrása: deliciousmagazine.nl

1/5 Müzliszelet

Egészséges és finom nassolnivaló a saját ízlésed szerint összeállítva!

Hozzávalók:

10 dkg pirított zabpehely, 20 dkg aszalt, aprított gyümölcs, 5-6 dkg dióbél összetörve és pirítva, fél dl citromlé, 4 ek méz vagy szirup, fél dl alma- vagy narancslé.

Elkészítés: 

Keverd össze a hozzávalókat, simítsd bele a masszát a tepsibe, nyomkodd le másfél-két centisre, majd süsd/szárítsd 150 fokon kb. 30 percig. Laktató, feltölt energiával, és dobozban akár pár hétig is eláll.

2/5 Zöldségkosár

Vágj fel egy sárgarépát, egy kápia paprikát és egy kígyóuborkát kb. fél centis hasábokra.

Egy hosszú pohárba állítsd bele a zöldségcsíkokat, egy másik tálba pedig kockázz többféle sajtot.

Maximum 1x1 centis kockákat vágj, és tegyél hozzá egy marék diót is.

A rágcsa mellé főzz egy kancsó teát, és facsarj bele egy egész citromot – ízlés szerint tegyél bele mézet vagy barna cukrot, valamint fahéjrudat.

Voilá, kész is a tökéletes tanulós menü!

 

3/5 Mazsolás keksz

Természetesen ezt a finomságot bármilyen gyümölccsel elkészítheted, amit otthon találsz, de vannak tuti párosítások: ilyen például az aszalt áfonya finom kókusszal, vagy a füge fahéjjal.

Hozzávalók:

10 dkg barna cukor, 16 dkg vaj, 26 dkg liszt, 2 tojás, egy csomag sütőpor, vanília, egy csipet só.

Elkészítés:

Keverd össze a hozzávalókat, kiskanállal formálj gombócokat a tepsibe, de jó messzire tedd őket egymástól, mert szétterülnek sütés közben. 180 fokon süsd kb. 12-15 percig.

Diákcsemege golyó Kép forrása: chocolatecoveredkatie.com

4/5 Diákcsemege golyó

Ez egy tökéletes vitamindús nasi, amit tuti, hogy nem csak a vizsgaidőszakban fogsz elkészíteni magadnak.

Hozzávalók: 

1 csésze aszalt gyümölcs, fél csésze mandulaliszt, 1 alma, darált mandula

Elkészítés: 

Az aszalt gyümölcsöt szórd bele az aprítógépbe, tedd hozzá a mandulalisztet és egy héjastul felkockázott almát. Miután felaprítottad a hozzávalókat, formázz golyókat belőle és forgasd bele darált mandulába.

Persze ezt variálhatod más olajos maggal is, akár kókusszal vagy napraforgóval.

Ha se időd, se kedved sütögetni

5/5 Ha se időd, se kedved sütögetni

Ha nincs kedved 2 tétel között még a konyhában is sündörögni, a szükséges energiát a boltokban kapható aszalt gyümölcsös keksz formájában is beviheted, ami még a diéta alatt is bátran csipegethető.

Ráadásul ízben is nagy a választék – például almás-mazsolás, erdei gyümölcsös- mazsolás, vagy narancsos-mazsolás keksz is kapható, így akár minden tantárgyhoz más ízesítésűt választhatsz.

Sőt, a vizsgára is magaddal viheted, így a legfontosabb pillanatokban is felturbózhatod az agyad!