3 ősi gabona, amit ideje jobban megismerni

Írta: ,

Úgy érzed, itt az ideje valami újat kipróbálni a konyhában a gabonák terén, de nem igazán tudod, mihez nyúlj? Ne aggódj, segítünk! Bemutatunk neked 3 olyan ősi gabonát, amitől eddig talán ódzkodtál, de meglátod, érdemes tenni velük egy próbát!

Zab

Listánkban ez a gabonafajta a legismertebb, mely főleg a diétázók körében oly népszerű.

Előnyei:

Rostban, tápanyagban, antioxidánsban gazdag, és ez a leginkább fehérjedús gabonaféle mind közül. Van benne B1- és E-vitamin, vas, kálium, magnézium, szelén és mangán is. Bár hántolni szokták, de szerencsére nem távolítják el róla a csírát és a korpát.

Felhasználhatósága:

A zabliszt remek kiváltója lehet fehér társának, így süteményekhez, palacsintákhoz, valamint kenyérhez is használhatjuk. Sőt, akár panírként (húshoz/halhoz) vagy fasírtban zsemle helyett is bevethetjük.

A zabpehely felhasználhatósága rendkívül változatos. Belekeverhetjük például joghurtba, kefirbe, és ízlés szerint friss vagy aszalt gyümölcsökkel, magvakkal, túróval, kókuszreszelékkel, háztartási keksszel megbolondítva nyersen is kanalazhatjuk. Ezen kívül készíthetünk belőle rengetegféle süteményt, kekszet, és persze ne hagyjuk ki mindenki kedvencét, a zabkását sem, amit főleg reggelire szokás fogyasztani. Egy skót babona szerint a zabkását csakis az óramutató járásával megegyező irányban szabad kavargatni főzés közben. Ne mondjátok, hogy nem szóltunk! :)