10 ok amiért együk a gránátalmát

Írta: ,
A gránátalma bár ősz végén terem, még tavasszal is bátran fogyasztható. Sőt, kifejezetten ajánlott a fogyasztása, mivel nem csak finom, de nagyon egészséges is. Lássuk, mik a szervezettünkre gyakorolt pozitív hatásai!
Hatóanyagok

A gránátalma nem véletlenül tartozik a szuper-élelmiszerek közé: nagyon magas arányban tartalmaz ugyanis olyan anyagokat, amelyek a szervezet egészséges működése és az esetleges betegségek megállítása szempontjából nélkülözhetetlenek.
Nagy arányban található meg benne polifenol, különböző nyomelemek, vitaminok és egyéb gyógyhatású molekulák. A gránátalma kiváló kálium és C-vitamin forrás, emellett nagy mennyiségben tartalmaz flavonoidokat és gyümölcscukrot is.

Antioxidáns

Kifejezetten erős antioxidánsként ismert az áfonya, a zöld tea, vagy az, ha naponta megiszunk egy pohár vörös bort. Ezeknek több, mint duplája az az antioxidáns mennyiség, amit a gránátalma fogyasztásával juttathatunk a szervezetünkbe.


A gyümölcsben található antioxidánsok ráadásul nagyon gyorsan és könnyen szívódnak fel szervezetünkben, így nagy arányban hasznosulnak. Ha tehát szeretnénk biztosítani a megfelelő antioxidáns anyagok bevitelét a szervezetünkbe, akkor feltétlenül együnk minden nap egy keveset a gránátalmából.