10 ok amiért együk a gránátalmát

Fischer Anna
Írta: ,
10 ok amiért együk a gránátalmát
A gránátalma bár ősz végén terem, még tavasszal is bátran fogyasztható. Sőt, kifejezetten ajánlott a fogyasztása, mivel nem csak finom, de nagyon egészséges is. Lássuk, mik a szervezettünkre gyakorolt pozitív hatásai!
Hatóanyagok

A gránátalma nem véletlenül tartozik a szuper-élelmiszerek közé: nagyon magas arányban tartalmaz ugyanis olyan anyagokat, amelyek a szervezet egészséges működése és az esetleges betegségek megállítása szempontjából nélkülözhetetlenek.
Nagy arányban található meg benne polifenol, különböző nyomelemek, vitaminok és egyéb gyógyhatású molekulák. A gránátalma kiváló kálium és C-vitamin forrás, emellett nagy mennyiségben tartalmaz flavonoidokat és gyümölcscukrot is.

Antioxidáns

Kifejezetten erős antioxidánsként ismert az áfonya, a zöld tea, vagy az, ha naponta megiszunk egy pohár vörös bort. Ezeknek több, mint duplája az az antioxidáns mennyiség, amit a gránátalma fogyasztásával juttathatunk a szervezetünkbe.


A gyümölcsben található antioxidánsok ráadásul nagyon gyorsan és könnyen szívódnak fel szervezetünkben, így nagy arányban hasznosulnak. Ha tehát szeretnénk biztosítani a megfelelő antioxidáns anyagok bevitelét a szervezetünkbe, akkor feltétlenül együnk minden nap egy keveset a gránátalmából.

Fókuszban

5+1 dolog, amit minden nőnek tudnia kell a bankkártyákról

Milyen magnéziumsót érdemes választani? Nem mindegy!

Készpénzes vagy? 5 ok, amiért ezentúl kártyával kellene fizetned

Egy hétig csak bankkártyával fizettem! Ezekre a felismerésekre jutottam

5 hatalmas tévhit a bankkártyákkal kapcsolatban – Te is bedőltél ezeknek?

Minden, amit az enyhe hibrid technológiáról érdemes tudni - enyhén szólva menő

Zöld rendszám és hibrid autó? Amit a zöld rendszámról tudni kell

Miért segíthet a magnézium a stresszes időszakokban?