7 zsírgyilkos anyagcsere-gyorsító trükk

Kovács Andrea
Írta: ,
7 zsírgyilkos anyagcsere-gyorsító trükk

Az anyagcsere gyorsítása a fogyni vágyók Szent Grálja: mindenki szeretné elérni, s akár sületlenségeket is hajlandó bevállalni az odajutásért. Mivel a szervezeted energiafelhasználása több egyéni tényezőn is múlik, nem könnyű általánosságban meghatározni, mit tehetsz a sikerért. A következő trükkök bevetésével azonban tényleg könnyebben elérheted a céljaid!

Használj fűszereket!

Az olyan fűszerek használata, mint a csilipaprika vagy a bors, felturbózza az anyagcserét. Ráadásul a túlzott sózásról is leszokhatsz, ha átpártolsz ezekhez, így két legyet üthetsz egy csapásra – a mértéktelen nátriumbevitel felelős ugyanis napjain szív- és érrendszeri betegségeinek jelentős részéért.

A csípős fűszereket sem szabad viszont túlzásba vinni, mert irritálhatják a tápcsatorna nyálkahártyáit.

Hagyd ki a sportitalt!

A sport- és energiaitalok fogyasztása az anyagcsere felpörgetésének gyors és egyszerű módja – legalábbis a gyártók szerint. Egészségügyi szakértők azonban úgy vélik, hogy a nagy dózisú koffein-, illetve cukorlöket többet árt, mint használ a szervezetnek.

A megfelelő metabolizmus kulcsa ugyanis éppen a kiegyensúlyozott vércukorszint, márpedig az ilyen üdítők hirtelen növelik, majd csökkentik.

Hosszú távú fogyasztásuk pedig káros hatással van a szív- és érrendszerre, továbbá a mentális egészségre is. A szívdobogás és a szorongás például gyakoribb következmény, mint hinnéd.