Villámdiéta dióval, hiányérzet nélkül

Írta: ,

Rád is felkúszott pár kiló a téli „ápol és eltakar” ruharétegek alá? Szabadulj meg a nem kívánatos zsírpárnáktól ezzel a villámgyors, egészséges és pompás ízvilágú diétával!

A dióról máig erősen él a köztudatban, hogy vonalaikra, szépségükre igényes nők óvakodjanak fogyasztásától – túl zsíros, hizlal és pattanásossá teszi a bőrt. Megfelelő étrenddel kombinálva, rendszeresen, mértékletesen fogyasztva azonban csodákat tesz az emésztőrendszerrel, magas E-vitamin szintjének köszönhetően pedig szépíti a bőrt, kisimítja az idegeket, sőt, a zsírt is segít leolvasztani.

Hogyhogy fogyunk egy olajos magtól?

Kicsi a bors, de erős – aprócska a dió, de kincset ér. Hiába tartjuk számon az olajos magvak között ezt a népszerű csonthéjast, mivel esszenciális, telítetlen zsírsavakban gazdag, rendezi a vérnyomást, ezzel összefüggésben pedig csökkenti a koleszterinszintet, ráadásul a szívbetegségek megelőzésében is áldásos hatású.

A dió jelentős omega-3 zsírsavtartalma jól jön ehhez az amúgy alacsony kalóriatartalmú diétához, hiszen segít a zsírban oldódó vitaminok megfelelő felszívódásában. Mivel rostban is bővelkedik, a diódiétával komoly lépést tehetsz bélrendszered megtisztításáért, végső soron pedig emésztésed serkentéséért.

Kiegyensúlyozottá és nyugodttá tesz

A vírusok szezonját éljük, ezért is jó választás a diódiéta, hiszen rengeteg olyan enzim, ásványi anyag és vitamin tárházát nyújtja, amely erősíti a szervezet természetes védekezőképességét. Magas magnéziumtartalmának hála pedig segít a stressz oldásában és az idegrendszeri működés kiegyensúlyozásában. Fontos azonban a mértékletesség betartása! Bármilyen nehéz is ellenállni a ropogós csemegének, ne majszolj belőle sokat! Az alábbi alacsony kalóriatartalmú diétát csak a meghatározott mennyiségű magocskával kombináld, különben pont az ellenkező hatást érheted el.

Mielőtt belevágysz a diétába , érdemes kikérned a kezelőorvosod tanácsát – várandós, szoptatós nőknek például nem ajánlott.

Háromnapos mintaétrend

1. nap

Reggeli: fél marék zabpehely, fél marék kukoricapehely, egy evőkanál zsírszegény túró nagyon kevés tejjel felöntve, felkockázott almával.

Tízórai: egy marék dió.

Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell friss salátával.

Uzsonna: egy banán.

Vacsora: felszeletelt alma, dió, 2-3 vékony szelet sovány sajt.

2. nap

Reggeli: Két lágy tojás egy szelet pirítóssal, paradicsommal, bazsalikommal.

Tízórai: egy marék dió.

Ebéd: 15 dkg grillezett hal citromos zöldsalátával, pirított dióval.

Uzsonna: egy pohár natúr joghurt bogyós gyümölccsel.

Vacsora: körte és dió salátaágyon.

3. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet sajt, rukkola.

Tízórai: egy marék dió.

Ebéd: 15 dkg grillezett pulykamell mentás párolt brokkolival.

Uzsonna: banánturmix kevés sovány tejjel.

Vacsora: egy adag görög saláta pár szem dióval.