Tuti diéta és fitnesz tippek lustáknak és elfoglaltaknak

Írta: ,

Bár napjainkban a csapból is az egészségtudatos életmód szabályai folynak, munkánk, a családi és baráti kötelességeink, illetve a tanulás mellett nehéz ezeknek eleget tenni. A tennivalók szövevényes hálójában az embernek kisebb gondja is nagyobb, mint hogy azon gondolkozzon, mit egyen reggelire, vagy hogyan iktassa be a sportot az életébe. Ne hagyd, hogy a munkád, vagy lustaságod a diétád útjába álljon! Fogadd meg most következő tanácsainkat, melyeket a rohanó életmód mellett is könnyedén betarthatsz!

Egyszerű és gyors reggeli Kép forrása: amyinthekitchen.com

1/5 Egyszerű és gyors reggeli

A diéta nem azt jelenti, hogy kizárólag bonyolult, drága alapanyagokból készült ételeket ehetsz csak. Valójában számtalan gyors és egyszerű recept létezik, melyek elkészítése nem igényel különösebb előkészületet.

Azt tudjuk, hogy az energizáló reggeli kiemelt jelentőséget élvez egészségünk szempontjából. Ha te is sietsz reggel, és nincs időd négyfogásos menüre, próbáld ki a zabkását vagy zablepényt, mely tökéletes, ha szeretnéd a napodat valami finom, tápláló étellel kezdeni! Többféleképpen is elkészítheted, és diétázók számára is tökéletes. A benne található nagy adag rostnak, és növényi eredetű fehérjének köszönhetően energiával lát el, és hatékonyan enyhíti az éhséget.

Építsd be a mozgást a mindennapjaidba! Kép forrása: careergirldaily.com

2/5 Építsd be a mozgást a mindennapjaidba!

Tévhit, miszerint kizárólag úgy maradhatunk fittek, ha órákat izzadunk az edzőteremben! Habár az intenzív mozgás hasznos lehet, sok energiát és időt vesz el, és nem feltétlenül szükséges ahhoz, hogy egészséges maradj. Kutatások azt mutatják, hogy a rendszeres, napi szinten végzett mozgás hatékonyabb, mint a heti egy-két alkalommal beiktatott aerobic óra.

Ahelyett tehát, hogy kijelölnél egy úgy nevezett „edzési időt”, próbálj meg beiktatni egy kis mozgást a napi rutinodba! Ez lehet bármi. Mellőzd a liftet és lépcsőzz inkább, vagy menj biciklivel, esetleg gyalog a munkába. Sétálj el a boltig, vagy szánj egy kis időt a házimunkára. Így egy csapásra akár két legyet is üthetsz!

Készülj előre! Kép forrása: litehousefoods.com

3/5 Készülj előre!

Biztosan tudod, milyen fontos lenne mindennap meleg, tápláló ételhez jutnod, mégis gyakran előfordul, hogy elfelejtesz enni, és egész nap csak szendvicseken élsz, igaz? Egy hosszú munkával töltött nap után pedig túl fáradtak vagy, hogy főzz. De természetesen van megoldás a problémára! Ahelyett, hogy a boltban készételeket vennél (amik a legtöbb esetben egyáltalán nem egészségesek és diétásak), készítsd el hétvégén előre a saját receptjeidet! Akár több napra is előkészülhetsz, így hétköznap már csak fel kell melegítened az ebédedet a mikróban. A barna rizs, és a fagyasztott zöldség például gyorsan megvan, tökéletes egészséges köret lehet, már csak egy kis sovány hús kell mellé! De kipróbálhatod a hideg tésztasalátákat, termoszos leveseket vagy a risottókat is!

Edz tévézés közben

4/5 Edz tévézés közben

A nap végi tévézéssel töltött idő, az egyik leggyorsabb módja az elhízásnak. Ez persze nem azt jelenti, hogy ki kell iktatnod az életedből kedvenc sorozataidat, elég, ha változtatsz néhány szokásodon.

Tedd félre a nassolnivalókat és helyette kezdj el tornázni!

Jó megoldás lehet, ha beszerzel egy szobabiciklit, így tekerés közben nézheted szeretett filmjeidet. De azt is megteheted, hogy a reklámszünet alatt elvégzel néhány felülést, vagy könnyű tornagyakorlatot. A lényeg, hogy tévézés közben se ülj folyamatosan egy helyben, hanem csinálj is valamit! Kutatások szerint akár a fészkelődésnek is kalóriaégető hatása lehet.

Mindig legyen nálad egészséges snack! Kép forrása: loveandzest.com

5/5 Mindig legyen nálad egészséges snack!

Az elfoglalt, stresszes életet élő emberek leggyakrabban ott követik el a hibát diétájuk során, hogy elfelejtenek enni, és egész nap éheztetik magukat. Így mire hazaérnek, már legszívesebben felfalnák a hűtőt is.

Hogy ezt elkerüld, a legjobb, amit tehetsz, ha mindig tartasz magadnál valamilyen finom, de egészséges nassolnivalót! A görög joghurt, a teljes kiőrlésű keksz, egy-két müzli szelet, egy alma, vagy egy banán, esetleg a különböző magvak tökéletesek lehetnek erre a célra!