A tudomány szerint így turbózd fel az anyagcserédet természetesen

Nagy Niki
Írta: ,

Az anyagcsere nagyon fontos a szervezeted számára több szempontból is, de a legtöbbször azért kerül terítékre, mert nagy részben ezen a rendszeren is múlik, hogy mennyire gyorsan és hatékonyan égeti el a kalóriákat a szervezeted, vagyis hogy mennyit ehetsz, ha fogyni akarsz. Az anyagcsere hatékonysága ugyan valamilyen szinten adott, de mégis lehet rajta javítani – például az alábbi tippekkel.

Az összes makrotápanyagnak, amit megeszel, van egy adott termikus hatása (thermic effect of food, TEF). Az ételek termikus hatását az alapján állapítjuk meg, hogy hogyan hatnak energetikailag a szervezetre.

Az összes makrotápanyag közül (zsír, fehérje, szénhidrát) a fehérjének a legmagasabb ez az értéke, azaz a szervezetnek több energiára van szükség, hogy megeméssze, felhasználja.

Ráadásul a fehérjében gazdag ételektől előbb tele leszel, és nem eszel feleslegesen sokat.

 

Áltudományként hangzik, pedig nem az: fél liternyi hideg víz megnöveli az alapanyagcserédet egy órára 10-30 százalékkal.

Ez persze nem azt jelenti, hogy érdemes vizet vedelni folyamatosan, viszont a megfelelő hidratálás egyébként is fontos, hozzá is segíthet ahhoz, hogy gyorsabban és hatékonyabban égesd a kalóriákat.

A vízivás egyébként abban is segít, hogy ne fogyassz felesleges kalóriákat: a tiszta víz lényegesen jobb, mint bármilyen cukros üdítő, ráadásul sokszor a tested is éhségérzetként érzékeli azt, ha csak szomjas vagy.

Fókuszban

Ideje lenne mindenkinek áttérni! Az NKM E-számla jó a környezetnek, az ügyfélnek és most a kórháznak is

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv