Tönkreteszik a diétádat! 5 ital, amit soha ne fogyassz fogyókúra alatt

Írta: ,

Ha azt gondoltad, a fogyókúra alatt csak arra kell odafigyelned, mit eszel, akkor tévedsz! Sokan megfeledkeznek arról, hogy az italok is tartalmaznak kalóriát, némelyik nem is keveset. Olvasd el cikkünket és megtudod, mi az, amit mindenképp kerülj el, ha fogyni szeretnél!

Kávés italok Kép forrása: almostsupermom.com

1/5 Kávés italok

A kávés italok nem kevés kalóriát tartalmazhatnak, ezért érdemes átgondolnod fogyasztásukat a diétád alatt. Ha elképzelni sem tudod a napodat koffein nélkül, akkor legalább a tejszínt hanyagold.

Kérd a feketét anélkül és önts hozzá nagyon kevés tejet. Egy kis cukor is beleférhet, hogy lágyabb legyen az íze, de csak akkor tedd, ha napi egy kávét iszol.

Több adag esetén inkább édesítőszert használj, ha nem szeretnéd a bevitt kalóriák számát az egekbe emelni.

Energiaital Kép forrása: pinterest.com

2/5 Energiaital

Sajnos van egy rossz hírünk: a fogyókúra alatt le kell mondanod az energiaitalokról is. Ha nem teszed meg, hiába várod, hogy kevesebbet mutasson a mérleg.

Valójában, ha egészségesen étkezel, rendszeresen sportolsz és kipihenten alszol, nem is lesz szükséged koffeinre és más energiafokozóra.

Az energiaitalokat akkor is felejtsd el, ha az van a dobozukra írva, hogy alacsony a kalóriatartalmuk és cukormentesek. Helyette inkább járj edzőterembe és fogyassz zöldségeket, gyümölcsöket.

Jeges tea Kép forrása: huffingtonpost.ca

3/5 Jeges tea

Bár télen talán ez kevésbé aktuális, nyáron nagyon vonzóan hangzik legurítani egy finom jeges teát.

Azzal azonban számolnunk kell, hogy igazi kalóriabomba egy ilyen üdítő, így akár a diétánkat is tönkretehetjük vele.

Bizonyos bárokban annyi hozzáadott cukor található a jeges teában, mint például a kólában. Ha a boltban vásárolod, mielőtt fizetsz érte, mindenképp olvasd el a címkéjét, hogy pontosan mit tartalmaz.

Diétád alatt csak olyat vegyél, ami cukor helyett édesítőszert (vagy még azt sem) tartalmaz. A legjobb, ha magad készíted el otthon, így biztosan tudod, mi kerül bele.

Gyümölcslé Kép forrása: theglowwithin.stfi.re

4/5 Gyümölcslé

Bármennyire is jól hangzik, nem biztos, hogy a diétád alatt érdemes a százszázalékos gyümölcslevekből fogyasztanod.

Ha beültök a barátnőddel egy bárba beszélgetni, nem a legjobb választás egyből az egészségesnek tűnő italra bökni.

A gyümölcsökben lévő cukrot villámgyorsan megemésztjük, így alaposan megemelkedik a vércukrunk, utána pedig csak még jobban vágyni fogunk cukorra és szénhidrátra.

Az igaz, hogy egy gyümölcslé sokkal jobb választás a kólánál, mert ebben természetes cukor van és rostokban gazdag, ám ügyeljünk arra, hogy egy nap maximum egyszer igyuk.

Turmix Kép forrása: bromabakery.com

5/5 Turmix

Hasonló a probléma a turmixokkal, mint a gyümölcslevekkel: nagyon sok cukrot tartalmaznak, így fogyókúra alatt is csak mértékkel ajánlott fogyasztani.

Egészségesek és kiválthatunk velük egy uzsonnát vagy tízórait, a mennyiségükre és összetételükre azonban ügyeljünk.

A klasszikus banán-bogyós gyümölcsök-joghurt-tej-gyümölcslé kombináció helyett készítsünk turmixot egy csésze görög joghurtból, pár szem bogyós gyümölcsből és ehhez adjunk hozzá 2 evőkanál mogyoróvajat vagy egy negyed avokádót.

Ez a smoothie feltölt energiával és elősegíti a fogyást.