Tippek, hogy ne add fel az életmódváltást

Írta: ,

Az életmódváltás azért is sokkal jobb a diétánál, mert jóval hosszabb ideig tartható, mint a néhány napos, vagy hetes fogyózás. De mi van akkor, ha a kezdeti lelkesedés egyre jobban alábbhagy?

Válassz jól

A mindennapok megreformálása során gyakori probléma, hogy az emberek nem olyan életmódot választanak, ami igazán testhezálló, hanem olyat, ami szimpatikus számukra.

Ezt a kettőt azonban össze is kell vetni, hiszen eleve nem mindegy, ki milyen időbeosztásban dolgozik, tud-e magára főzni, hányszor van módja eljárni edzeni, milyen anyagi feltételek állnak a rendelkezésére.

Éppen ezért kulcsfontosságú, hogy ne csak a meggyőző szlogenekre hallgass, hanem azt is gondold végig, az adott életmód passzol-e a te mindennapjaidba.


Belevágnál most? 7 tipp a pofonegyszerű életmódváltáshoz


Így az sokáig tartható, hovatovább élvezhető lesz, nem okoz majd gondot az alapelvekhez való alkalmazkodás.

Persze, ez nem azt jelenti, hogy sosem ütközöl majd nehézségékbe, de nem mindegy, azok a nehézségek milyen könnyen hidalhatóak át.

A kevés is több mint a semmi

Az életmódváltás során előfordulhat, hogy elérkezel egy holtponthoz.

Ez akkor szokott megesni, amikor már hetek óta nem mozdul a mérleg nyelve, meguntad az odáig imádott salátát, vagy két edzést kihagytál, mert annyira fáradt voltál.

Tény és való, nem könnyű túllendülni a mélypontokon, de fontos tisztázni, hogy minden apróság számít, amit magadért teszel.

Nyilván nem a legszerencsésebb, ha lejjebb adsz a korábbi szintből ahelyett, hogy fejlődnél, de azért át kell gondolni, mivel ártasz többet. Azzal, ha mindent teljesen feladsz, abbahagyod az edzést, az odafigyelő étkezést, vagy ha a változtatás egy részét továbbra is megőrzöd?

Magától értetődő, hogy többet segítesz önmagadnak, ha néhány nehézség miatt nem szabadulsz meg mindentől, ami idáig jól működött. Minden energia-befektetés számít, semmi sem felesleges!