Tények és tévhitek a hasi zsírpárnákról

Sándor Alexandra
Írta: ,
Tények és tévhitek a hasi zsírpárnákról

Te is úszógumikkal küzdesz? A leadhatatlannak tűnő undok zsírpárnák – ha valóban ott vannak, és nem csupán az önbizalomhiány füllenti a jelenlétüket – az esztétikai problémán kívül egészségügyi kockázatot is jelentenek. Lássunk velük kapcsolatban néhány tényt és tévhitet!

„A hasra rakódott zsír ártalmasabb!”
Tény.

Kétféle hasi zsírt különböztethetünk meg.

Egyfelől létezik az úgynevezett zsigeri zsír, amely a belső szervek környékén halmozódik fel, illetve a magasabban fekvő, hámszövet alatti réteg.

Mindkettő veszélyes, de különösen az előbbi növeli a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát.

„A zsíros ételek okozzák a hasi zsírpárnákat!”
Tévhit.

A zsíros ételek valóban nem egészségesek, de a fölösleges kalóriák nem feltétlenül a hasadon rakódnak le.

A genetika, az étrend, a kor és a testmozgás gyakorisága is szerepet játszik az úszógumik megjelenésében.

Tény viszont, hogy meglévő probléma esetén a zsírfogyasztás visszafogása általában fogyást eredményez a hasi területről is.

Fókuszban

Egy bevált módszer, amivel nyugodtan aludhatsz a megfázás alatt

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!

Egészség és életmód

Egy bevált módszer, amivel nyugodtan aludhatsz a megfázás alatt