4 szuper smoothie, ha fogyni szeretnél

Marcali Nóra
Írta: ,


Gyömbéres-citromos epersmoothie

Hozzávalók egy adaghoz:

  • fél pohár frissen facsart narancslé
  • egy egész banán
  • egy darabka kockára vágott friss gyömbér
  • egy nagyobb marék fagyasztott eper

Elkészítés:

Az összetevőket keverjük össze egy turmix segítségével, öntsük poharakba és már fogyaszthatjuk is. Bár a gyömbér íze sokak számára erős lehet, fontos összetevő, mivel csökkenti az étvágyat, segíti az emésztést és a szervezetben lévő gyulladásokat is csillapíthatja. Az eper alacsony kalóriatartalmú, de rengeteg C-vitamint, rostot, kalciumot, káliumot és magnéziumot is juttat a szervezetbe, ezzel biztosítva a vitaminszükségletet, arról nem is beszélve, hogy a végeredmény egy isteni, hűs epres finomság.

elena.hramova/depositphotos.com

Mangós-chia magos smoothie

Hozzávaló egy adaghoz:

  • két evőkanál chia mag
  • fél pohár cukrozatlan mandulatej
  • két közepes méretű banán
  • egy mangó

Elkészítés:

Tegyük egy tálba a chia magot és a mandulatej felét, keverjük össze, takarjuk le és tegyük be a hűtőbe kb. tíz percre. A maradék mandulatejet és a banánokat turmixoljuk össze, míg sima nem lesz a végeredmény, majd turmixoljuk bele a felkockázott mangót is. Ha kész, vegyük ki a hűtőben pihenő chia magos keveréket, amely addigra már megszívta magát és zselés állagú lett. Keverjük össze a két különböző masszát majd tegyük kis tálkákba és már fogyaszthatjuk ki. Hogy miért jó választás? A chia mag tele van rostokkal, amitől sokáig jóllakottnak érezzük magukat, ráadásul a szükséges rostbevitel jelentős részét is biztosítjuk vele. A mangó remek választás alacsony szénhidrát- és zsírtartalma és nem utolsó sorban mennyei íze miatt.

VIVOOO/depositphotos.com

Fókuszban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba