Jó szénhidrát, rossz szénhidrát - 5 szénhidrát forrás, amit a diéta idején is nyugodtan fogyaszthatsz

Gerber Petra
Írta: ,

A szénhidrátok kapcsán mind a mai napig - még annak ellenére is, hogy számos platformon megcáfolták - rengeteg tévhit él a fejekben. Sokan még mindig a diéta főellenségeként tartják számon, sőt sokan egyenesen magának az ördögtől valónak titulálják. A helyzet viszont az, hogy a jól megválasztott szénhidrát tele van rostokkal és megfelelő energiát képes adni a mindennapokhoz. Az alábbiakban öt olyan szénhidrátforrást mutatunk, amiket bátran fogyaszthatsz akár a diéta idején is.

Az árpa a természet igazi ajándéka nekünk, rengeteg tudományos kutatás bizonyítja pozitív hatásait az emberi szervezetre.

Egészséges szinten tartja a vércukorszintet, segít megelőzni a diabéteszt, ezenkívül pedig csökkenti az étvágyat, illetve a szív és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

Gazdag növényi olajokban, vitaminokban és ásványi anyagokban, B vitamin tartalmának hála pedig a fizikai és szellemi teljesítőképességet is hatékonyan fokozza.

Bár az utóbbi időben egyre nagyobb népszerűségnek örvend, mégis még mindig nagyon kevés háztartásban alkalmazzák, pedig napi 100 gramm édesburgonya képes fedezni egy napi A-vitamin szükségletünket.

Ezenkívül pedig gazdag B és E vitamin forrás, sőt béta-karotinban is rendkívül gazdag.

Ásványi anyagok közül káliumot, kalciumot, vasat, magnéziumot és foszfort is tartalmaz, rosttartalma végett pedig javítja az anyagcsere folyamatokat.

Számos módon elkészíthető, köretként vagy önmagában is tálalható.