Sokat nézelődsz? 4 rossz vásárlási szokás, ami garantáltan hízáshoz vezet

Írta: ,

A karcsú alak sokak szerint a konyhában készül, nem az edzőteremben, ami teljesen jogos megállapítás, viszont mi most ennél is korábbra megyünk vissza: a formás testért már a bevásárlások során tenned kell. Először is azzal, hogy kizárod ezeket a rossz, berögzült szokásokat!

Nem tervezed meg a hetedet Kép forrása: unsplash

1/4 Nem tervezed meg a hetedet

Nagyon gyakori hiba, hogy sokan tervezés nélkül szeretnének fogyni – ez azonban csak igazán keveseknek megy.

Még sok-sok év tapasztalattal a hátuk mögött is gyakran dobozolnak a testépítők, táplálkozási szakértők, ami nyilván nem azt jelenti, hogy örök életedben neked is ezt kell csinálnod, de diéta alatt kifejezetten ajánlatos. Ha napokra, azon belül étkezésekre lebontod a kitűzött kalóriamennyiséget és a makrókat, akkor a biztos fogyás mellett az is garantált, hogy nem fogsz mást enni, mint amit terveztél.

Ehhez azonban valóban az kell, hogy kitaláld, mit fogsz főzni, illetve ahhoz mi mindent kell megvásárolnod a körutad során.

Az első hiba tehát az, hogy nem tervezed meg az étrendedet, és nem annak megfelelően vásárolsz.

Nem írsz listát Kép forrása: unsplash

2/4 Nem írsz listát

Szorosan kapcsolódik az előző ponthoz ez a hiba, hiszen a lista írása és a tervezés kéz a kézben jár. Ha megvan a menü, akkor ellenőrizned kell az otthoni készletet, és meg kell nézned, miből szükséges vásárolnod, mi fogyott el, mit kell kiegészítened stb.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ha valamihez őrült jó áron juthatsz hozzá, akkor hagyd ott a boltban (különösen, ha nem romlandó élelmiszerről van szó), de kiváló spórolási lehetőség, ha legalább 90%-ban tartod magadat a listádhoz.

Ezzel egyrészt kizárhatod az elcsábulást, a diéta alatti „bűnözést”, hiszen ha otthon, tudatosan megtervezel mindent, akkor nem fogsz tanácstalanul ácsorogni a boltban, és jó eséllyel megvenni azokat az alapanyagokat, amik a legkevésbé sem passzolnak a diétádhoz.

Sose feledd: ha nem veszed meg, nem is fogod tudni megenni! Pontosan emiatt nem ajánlatos otthon nasikészletet felhalmozni.

Nagyon sokat nézelődsz Kép forrása: unsplash

3/4 Nagyon sokat nézelődsz

A tudatosság jó, és hasznos, de a többség nem a zsírtartalom arányát böngészi a címkéken. Gyakran arról van szó, hogy komótosan vásárolgatunk, nézelődünk, aminek persze az a vége, hogy sokkal több pénzt hagyunk ott a boltban, eltérünk a listától, a tervektől és még az időnket is pazaroljuk.

Szóval egyáltalán nem éri meg túl sokat nézelődni! Ezért is olyan fontos az otthoni tervezés, amibe persze bevonhatod pl. a reklámújság vagy a weboldal átböngészését, így nem kell a boltban hasonlítgatnod az árakat, ezt már a szobádból is kényelmesen megteheted.

Ennek az egyszerű praktikának köszönhetően a boltban már valóban célirányosan vásárolhatsz, és kivédheted a legegyszerűbb marketing trükkök többségét. Ilyen pl. az, hogy az alapélelmiszerek sorai közé számtalan hizlaló, káros és leginkább felesleges nassolnivalót bezsúfolnak, amikből szinte óhatatlanul is vásárolunk néhányat, ha túl sokat nézelődünk.

Nem alakítasz ki rendszert Kép forrása: unsplash

4/4 Nem alakítasz ki rendszert

Erre vonatkozóan sajnos nincsen egységes tanács, hiszen mindenkinek más az életvitele, és azt tekintve is változik a vásárlás helye, gyakorisága és ideje, hogy mit fogyasztunk, hány emberre főzünk.

Ami biztos, hogy neked is ki kell alakítanod egy rendszert, ami élhető, praktikus, és lehetőleg egészséges is. Ez azt jelenti, hogy a lehető legritkábban mész vásárolni (minden egyes nagybevásárlás eltolásával csökken az elcsábulás esélye), és inkább kisboltokban, pl. a zöldségesnél, vagy a piacon pótolod azt, amiből nem lehet alaposan feltankolni. Szinte állandóan a hatalmas áruházakban töltjük fel az otthoni készleteket, aminek köszönhetően rendszerint olyasmit is veszünk, amire valójában nincs szükségünk, illetve ami káros az egészségünkre.

Ezért érdemes alkalmanként a tartós élelmiszerekből (pl. gabonafélék, hüvelyesek stb.) feltankolni, és otthon összeállítani egy alapkészletet. Így elérheted, hogy sokkal ritkábban kelljen nagyáruházba menned, helyette pedig inkább friss, egészséges idénytermékek segítségével építsd fel a heti menüdet.