5 furcsa reggeli szokás, ami elhízáshoz vezet

Póta Szilvia
Írta: ,
5 furcsa reggeli szokás, ami elhízáshoz vezet

Kép forrása: iordani/depositphotos.com

Elszántan diétázol, mégsem akarnak leolvadni rólad a kilók? Elképzelhető, hogy a reggeli szokásaidban kell keresni a problémát! Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetünk a fogyókúra során, hogy rosszul indítjuk a napunkat. Az ébredés utáni első pillanatok ugyanis komolyan meghatározhatják a napunk további folytatását is, ezért ahhoz, hogy változtass az életeden, és az alakodon, először a reggeli rutinodat kell átalakítanod! Íme néhány gyakori hiba, amely súlygyarapodáshoz vezethet!

Köztudott, hogy az alváshiány súlygyarapodáshoz vezethet, mely nagyrészt az étvágygerjesztő hatású kortizol hormon megemelkedett szintjének köszönhető. Kiderült azonban, hogy ennek ellenkezője is hasonló folyamatot indíthat el a szervezetben.

A kutatók vizsgálataik során arra jutottak, hogy a túl sok alvás ugyancsak hizlalhat.

A PLOS One nevű tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint azoknál a személyeknél, akik több mint 10 órát töltenek alvással, nagyobb eséllyel alakulhat ki magasabb testtömegindex, mint azoknál, akik „mindössze” 7-9 órát szánnak az éjszakai pihenésre.

A kutatók úgy vélik, hogy 7-8 óra alvás elegendő lehet ahhoz, hogy megőrizzük egészségünket, és közben energikusak maradunk.

 

Nem ágyazol be Kép forrása: nesharm/depositphotos.com

Furcsán hangzik, de igaz. A National Sleep Foundation egyik kutatása során megállapították, hogy azok, akik beágyaznak a hétköznapokban, nagyobb valószínűséggel pihenik ki magukat éjszaka, és jobban alszanak, mint azok, akik ébredés után rendezetlenül hagyták a fekhelyüket.

Az alvás pedig, mint azt korábban megállapítottuk nagyban befolyásolja a testtömeg-indexünket is. Egyes megfigyelések szerint a beágyazásnak más előnye is van. Reggelente segít rendszert vinni a napunkba, és hatására nagyobb valószínűséggel fordítunk figyelmet az egészséges étkezésnek.