Rágj hangosan, fogyj többet! – Egy új kutatás szerint a csámcsogás segít a fogyókúrában

Írta: ,

Gyerekkorodban biztosan te is rengetegszer hallottad, hogy a csámcsogás illetlen dolog – valóban nagyon idegesítő tud lenni, ha hallod, ahogy a másik rágja az ételt. Egy kutatás azonban kiderítette, ha te vagy az, aki idegesíted a többieket ezzel a szokással, tudat alatt segíthetsz a szervezetednek, hogy hamarabb tele legyen a gyomrod!

Sütizés három hangerőn

1/3 Sütizés három hangerőn

A Colorado State University és a Brigham Young University kutatói diákok bevonásával végeztek el egy kísérletet: három csoportra bontották őket, és mindegyiküknek süteményt adtak.

Az első csoport tagjainak nagyon hangosan, a másodikénak normál módon, a harmadikénak pedig nagyon halkan kellett elfogyasztaniuk a sütijüket.

A többször megismételt, 200 fős kísérlet azt az eredményt hozta, hogy a hangosan rágók lényegesen kevesebbet ettek, mint azok, akik normális hangerővel vagy nagyon halkan ettek!

Tudatosabban eszünk Kép forrása: roxy.com

2/3 Tudatosabban eszünk

A kutatók szerint ez azért van, mert így jobban érzékeled, hogy eszel – tehát gyakorlatilag „nem feledkezel meg” az ételről a szádban, tudatosabban fogyasztod, és az agyad előbb jelez a gyomrodnak, hogy most bizony már tele van – és fordítva.

A Food Quality and Preference folyóiratban megjelent tanulmány szerint így jobban is élvezzük az étkezést, mert csak erre figyelünk, és nem csak egy mellékcselekvéssé válik.

Annyit eszel, amennyire szükséged van Kép forrása: camillestyles.com

3/3 Annyit eszel, amennyire szükséged van

Gyakorlatilag nincs ebben semmi boszorkányság – sok kutató állítja, hogy a hallás egy olyan érzékünk, amit ritkán kötünk össze az evéssel, pedig nagy szerepe van benne. Már maga az, hogy halljuk magunkat enni, tudatosabbá tesz minket.

Tehát érdemes kicsit szőnyeg alá söpörni anyukánk intelmét, és a lehető leghangosabban enni (persze nem kell egy céges ebéden a főnök arcába csámcsogni, mindennek van határa).

Igyekezz úgy elfogyasztani minden ételt, hogy csak az evésre koncentrálj, és ne végezz mellette semmilyen más tevékenységet – ez is segít abban, hogy pontosan annyit egyél, amennyire szükséged van.