Öt lelki gát, ami a diétád útjában áll

Írta: ,

Sok tényező befolyásolja egy fogyókúra vagy egy egészséges étrend betartásának sikerességét, azaz közelebbről nézve a kérdést ez nem is olyan egyszerű feladat. Kezdjük először is ott, hogy miért kezded el, majd hogy miért folytatod és miért tartasz ki mellette, hogy megfelelő étrendet választottál-e, valóban a számodra kialakított szabályok mentén haladsz-e és nem utolsó sorban, hogy mennyire vagy kitartó és mi zajlik mindeközben legbelül. Lássuk mik lehetnek a diétád lelki gátjai, amik miatt eddig még nem sikerült.

„Soha nem fogok lefogyni” Kép forrása: zszywka.pl

1/5 „Soha nem fogok lefogyni”

Minden cél elérése könnyebb, ha pozitívan állsz a dologhoz, hiszen ahogy belül, tudat alatt hangolod magad, nagyban hozzájárul ahhoz, hogy milyen eredményt érsz majd el.

Ha folyton azt hajtogatod magadban, hogy nem fog sikerülni és nem vagy elég jó, azzal minden alkalommal csak egy kicsit visszahúzod magad.

Tipp: Készíts motiváló üzeneteket magadnak, amiket a lakásod vagy a munkahelyed több pontján helyezel el, illetve a telefonodban is beállíthatod emlékeztetőnek. Hiszen fő a pozitív hozzáállás, amire néha emlékeztetned kell magad!

 

„Nincs időm a diétámra.” Kép forrása: euroman.dk

2/5 „Nincs időm a diétámra.”

Gyakori kifogás a diéták ellen az időfaktor. Nehéz ugyanis manapság mindenre elegendő időt fordítani, amire szeretnénk, egyben könnyű erre hivatkozni, ha valami igazán nem is akarunk megcsinálni.

Fontos, felismerned, hogy a kevés időre fogni a sikertelenséget csupán egy belső ellenállás, hiszen ahogy mondani szokás, arra van időd, amire szeretnéd.

Tipp: Ha rutinná válik a diétád betartása, akkor nem vesz majd el több időt, mint bármelyik másik étkezés, hidd el, csak el kell kezdeni!

3/5 „Nem ízlenek az egészséges ételek”.

Ha már előre eldöntötted, hogy nem ízlenek majd az egészséges ételek, mert semmi ízük, fura az állaguk és egyébként is sokkal drágábbak, mint a hagyományos élelmiszerek, akkor nehéz dolgod lesz a diétád betartásával.

Az tény, hogy elsőre biztos szokatlannak fogod érezni az új ízeket, de hidd el, ez is csak egy apróság, amit meg kell szoknod, utána már észre sem fogod venni, hogy cukor helyett édesítőt, fehérliszt helyett alternatív liszteket, a hagyományos fogások helyett pedig fogyókúrás ételeket fogyasztasz majd.

„Édességgel jutalmazom magam.” Kép forrása: thelondoner.me

4/5 „Édességgel jutalmazom magam.”

Ha nálad már rutinná vált, hogy amikor valami balul sül el vagy rossz napod van, akkor egy tábla csokival, egy nagy adag fagyival vagy egy zacskó chips és egy pohár bor kombinációjával próbálsz felvidulni, akkor valószínűleg itt kell keresned a diétád sikerességének gátjait.

Ez valószínűleg nem csak azért van, mert imádod az édességeket, hanem azért is, mert belül, tudat alatt ez az a jutalom számodra, amit megérdemelsz.

Tipp: Nem könnyű ezeket a berögzült szokásokat megváltoztatni, de ha találsz magadnak olyan jutalmakat, amik nem befolyásolják a diétád, csupán jobban érzed magad tőlük, akkor máris egy kicsit közelebb jutottál a céljaid eléréséhez.

Mik lehetnek ezek?

Egy nagy, habos forró fürdő, egy kis vásárlás, egy szabad este a csajokkal vagy egy óra a kedvenc könyveddel.

Ugye, hogy nem is hangzik olyan rosszul?

„Márpedig akkor is megcsinálom.” Kép forrása: happilyeverallen.co

5/5 „Márpedig akkor is megcsinálom.”

Volt már olyan, hogy hirtelen felindulásból vagy dühből határoztad el, hogy idén nyárra tökéletes alakod lesz? Kezdő lökésnek szuper, de talán ahhoz, hogy végigvidd a tervet, már nem lesz elég.

Nem mindegy ugyanis, hogy milyen cél vezérel, mi az az ok, amiért azt mondod, hogy belevágsz, megcsinálod és kitartasz mellette.

Ha ez egy gyors, hirtelen döntés, amit lehet, hogy mérgesen vagy indulatból hozol meg, az nem biztos, hogy végigkísér majd a hosszú hónapokon át, sokkal jobb, ha ezt terv szerint, nyugodt elhatározásból csakis magadért teszed.

Ha már elérted a célodat persze megoszthatod ezt másokkal és dicsekedhetsz büszkén, de a kiváltó ok ne más legyen, csakis önmagad.