Öt lelki gát, ami a diétád útjában áll

Írta: ,

Sok tényező befolyásolja egy fogyókúra vagy egy egészséges étrend betartásának sikerességét, azaz közelebbről nézve a kérdést ez nem is olyan egyszerű feladat. Kezdjük először is ott, hogy miért kezded el, majd hogy miért folytatod és miért tartasz ki mellette, hogy megfelelő étrendet választottál-e, valóban a számodra kialakított szabályok mentén haladsz-e és nem utolsó sorban, hogy mennyire vagy kitartó és mi zajlik mindeközben legbelül. Lássuk mik lehetnek a diétád lelki gátjai, amik miatt eddig még nem sikerült.

„Soha nem fogok lefogyni” Kép forrása: zszywka.pl

Minden cél elérése könnyebb, ha pozitívan állsz a dologhoz, hiszen ahogy belül, tudat alatt hangolod magad, nagyban hozzájárul ahhoz, hogy milyen eredményt érsz majd el.

Ha folyton azt hajtogatod magadban, hogy nem fog sikerülni és nem vagy elég jó, azzal minden alkalommal csak egy kicsit visszahúzod magad.

Tipp: Készíts motiváló üzeneteket magadnak, amiket a lakásod vagy a munkahelyed több pontján helyezel el, illetve a telefonodban is beállíthatod emlékeztetőnek. Hiszen fő a pozitív hozzáállás, amire néha emlékeztetned kell magad!

 

„Nincs időm a diétámra.” Kép forrása: euroman.dk

Gyakori kifogás a diéták ellen az időfaktor. Nehéz ugyanis manapság mindenre elegendő időt fordítani, amire szeretnénk, egyben könnyű erre hivatkozni, ha valami igazán nem is akarunk megcsinálni.

Fontos, felismerned, hogy a kevés időre fogni a sikertelenséget csupán egy belső ellenállás, hiszen ahogy mondani szokás, arra van időd, amire szeretnéd.

Tipp: Ha rutinná válik a diétád betartása, akkor nem vesz majd el több időt, mint bármelyik másik étkezés, hidd el, csak el kell kezdeni!