5 apró és biztos trükk, hogy ősszel is ledobj pár kilót

Nagy Niki
Írta: ,
5 apró és biztos trükk, hogy ősszel is ledobj pár kilót

Kép forrása: bnenin/depositphotos.com

Nehéz kitartani a diéta és a mozgás mellett akkor, amikor egyre több pulóver és vastag nadrág kerül fel az emberre, elmúlik a nyár, és már nem a nyaralásra gyúrunk – de nem lehetetlen. Az ősz valamilyen szinten az újrakezdés ideje, így ha nem sikerült nyárra elérni a legjobb formát, ez az ideális időszak, hogy a nagy karácsonyi zabálás előtt leolvadjanak a kilók.

Az alábbi tippek biztosan segítenek ebben!

1. Írd, amit eszel!

El sem hiszed, mennyire könnyen összejönnek az egészségtelen nassolásokból a plusz kilók! Ha vezeted, amit eszel, látni fogod, hogy hol rontod el mindig, és hol lehet fejlődni még. Van, akinek a kalóriaszámolgatás nem jön be, így ha ez nem kenyered, ne csináld, de az ételeket egészen nyugodtan felírhatod, így lesz egy kis visszacsatolás a diétáddal kapcsolatban.

Megfordíthatod a dolgot, és azt is papírra vetheted, milyen ételeket szeretnél enni az előtted álló napokon. A tervet betartva biztosan nem csábulsz el, egyszerűen követed a kedvenc, ámde diétás ételeket tartalmazó étlapodat. 

2. Keresd a lehetőséget a mozgáshoz!

El sem hinnéd, mennyi mindennel lehet plusz kalóriákat égetni, és hogy a sok kicsi mennyire összeadódik: már csak az, ha a lépcsőt választod a lift helyett, rengeteget számít, főleg, ha ebédidőben is lemész valamit enni, és hazafelé is lépcsőzöl.

Ragadj meg minden lehetőséget a mozgásra: a barátnős vacsorából sétálj haza, este vidd le te a kutyát, vagy csak egyszerűen sétálj egyet a ház körül.

Hamar összeadódik ez is, és észre fogod venni a különbséget. Ősszel még nincs annyira hideg, hogy ezekről le kelljen mondanod.

3. Nulla készétel

Ha nem is te csinálod minden étkezésedet otthon, tiszta alapanyagokból, arra figyelj, hogy az előre legyártott készételeket szigorúan kerüld! Annyi plusz cukor, zsír, és egyéb felesleges alkotóelem van bennük, amit a szervezeted plusz kilókkal fog meghálálni neked. Próbálj meg minél több mindent otthon főzni, amit pedig nem tudsz, a legegészségesebb helyekről beszerezni. 

4. Mindig olvasd el, mi van a csomagoláson!

Mi, magyarok kifejezetten rosszak vagyunk a címkeolvasásban, pedig mielőtt megveszel valamit, érdemes ránézni, miből áll. Ha sokat gyakorlod, előbb-utóbb felismered a káros alapanyagokat, és egyáltalán nem mindegy, hogy olyan ételt választasz, amiben rengeteg szemét van, vagy olyat, ami minimális összetevőkből áll.

A mogyoróvaj a legjobb példa erre: léteznek szétcukrozott változatok, meg olyan is, amiben egyetlen összetevő van: földimogyoró.

5. Ne becsüld alá a vizet!

Az esetek nagyon nagy részében, amikor éhesnek érzed magad, általában csak szomjas vagy, éppen ezért olyan fontos, hogy napi 2-2,5 liter vizet legalább megigyál. Figyelj arra, hogy a különböző gyümölcslevekben és üdítőkben rengeteg cukor lehet. A hidegebb időszakban igyál nyugodtan teákat is, jól fog esni egy-egy esős délután, de ezeket se cukrozd szét, mert az hamar meg fog látszani pluszkilók formájában.

Kép: gregorylee/depositphotos.com