Őszi diéta pofonegyszerűen: ezeket a gyümölcsöket és zöldségeket variáld!

Írta: ,

Sokak számára nem ér véget a diétázás a bikini szezonnal, egyesek kifejezetten sok figyelmet fordítanak elért alkatukra ősszel is. Sajnos ilyentájt kicsit nehezebb a helyzet, hiszen a nyári zöldség- és gyümölcskínálat mellett a hidegebb hónapokban háttérbe szorulnak az egészséges, friss falatok.

Káposzták és saláták

Nem véletlen, hogy a nehéz, káposztás ételek éppen télen kerülnek az asztalunkra. Amellett, hogy magas a vitamintartalmuk, gyorsan eltelítenek, ráadásuk ekkor van igazán szezonjuk.

Ha a diéta a szempont, akkor nyilván nem ehetsz korlát nélkül töltött káposztát, de ezeket a zöldségtípusokat könnyedén beiktathatod az étkezésekbe. 
 
A változatos saláta- és káposztaféléknek köszönhetően a legkülönfélébb és leginkább kalóriaszegény menüt állíthatod össze magadnak. 
 
Segítségükkel kiválthatod a köreteket, a savanyúságokat, de akár egy komplett étkezést is rájuk építhetsz.
Spenót és sóska

Mivel ősszel háttérbe szorulnak a természetes körülmények között termő növények, érdemes fokozott figyelmet fordítani a mélyfagyasztott, ám kalóriaszegény változatokra.

A diétát a legjobban talán a spenót és a sóska támogatja, hiszen a friss leveleket felhasználhatjuk a salátákhoz, míg a mélyhűtött változatokból kalóriaszegény főzelékek készülhetnek
 
Nem utolsó szempont, hogy a spenótban rengeteg vas van, s ez a fontos nyomelem többek között a menstruáció során fellépő édesség utáni sóvárgást is segíti legyőzni.