Ne hagyd figyelmen kívül: 3 erőteljes jel, hogy nem megfelelő számodra a diétád

Írta: ,

Azok, akik képesek voltak lefogyni, és utána megtartani új súlyukat, az egész életmódjukat átalakították ennek érdekében. Talán klisésen hangzik, de igen, ez azt jelenti, hogy odafigyeltek az ételek minőségére és mennyiségére, miközben megfelelő mértékben mozogtak minden nap. Néhány diéta viszont egyáltalán nem egészséges módon alakítja át az életviteled, ezért jó ha tudod: az alábbi jelek arra utalnak, hogy nem megfelelő a fogyókúra számodra!

Egy hete még el sem tudtad volna képzelni a vasárnapi ebédet sült hús nélkül, most viszont kőkeményen belekezdtél a vegán diétába? Esetleg 15 percnél több időd sosincs a vacsora elkészítésére, de a fogyókúrád megkívánja, hogy bonyolultabb ételeket főzz meg?

Szakértők szerint nagyon rossz ötlet egyik napról a másikra 180 fokos fordulatot venni az étkezés terén, mert így szinte biztos, hogy rövid időn belül fel fogod adni az életmódváltást.

Szerintük a legjobb, ha fokozatosan változtatsz az étkezéseden: ha például imádod a csokit, akkor a cukros ételek mennyiségét lassan kell csökkentened.

Így a szervezeted sem érzi meg erőteljesen a változást, és te is nagyobb eséllyel tartod be a diétádat.

Noha a diétázók körében a zsír és a szénhidrát igazi mumus, valójában egyetlen dietetikus sem javasolja azt, hogy bármelyik alaptápanyagot is kihagyd az étrendedből.

A kiegyensúlyozott étkezéshez mindenből kell ennünk; inkább az a nem mindegy, hogy mennyit fogyasztasz ezekből!

Persze ha úgy döntesz, hogy teljes mértékben kihagyod a szénhidrátot az étkezésedből, valószínűleg rövidesen fogyni kezdesz; azonban amint ismét eszel például zsemlét, máris elkezdenek visszatérni rád a plusz kilók.

Inkább arra figyelj, hogy miből és mennyit fogyasztasz, hiszen a szénhidrátnak és a zsírnak is több fajtája létezik. Van, amelyik károsabb a fogyás szempontjából, míg van, ami elengedhetetlen!