Miért fogy mindenki másképp?

Írta: ,

Vajon miért nem hat minden diéta és minden torna ugyanúgy mindenkire? Vajon miért nem tud mindenki célirányosan, csupán egy adott testrészről fogyni?

Miért veszélyes a fogyókúra?

1/5 Miért veszélyes a fogyókúra?

Sokan azt gondolják, hogy azért, mert hatással van a vércukor szintjére, ami természetesen igaz is.

Azt is emlegetni szokták, hogy fogyókúra közben olyan anyagokat veszít a szervezet, melyekre feltétlenül szükség van, így vitamin- és ásványianyag-hiány lép fel.

Igen, ez is igaz lehet. Mégsem emiatt „veszélyes” a fogyókúra.

Ha testet bármilyen módon éheztetjük, az minden zsírsejtre kihat. Viszont a májban lévő zsírsejtekhez bizonyos „mérgek” kapcsolódnak, hiszen a máj egyik fontos munkája a méregtelenítés.

Ilyen méreg lehet például a naftalin is, ami egy gyors fogyókúra miatt, töményen felszabadulva a vérbe, komoly problémákat okozhat, mert nagyon.

Hogyan érdemes fogyókúrába kezdeni?

2/5 Hogyan érdemes fogyókúrába kezdeni?

Nem véletlenül mondják azt, hogy sok vizet kell inni, amikor fogyókúrázunk. Ez nem csak azért van, mert a fogyókúra vízvesztéssel is jár, hanem azért, mert a felszabadult méreganyagoknak valahogy távozniuk kell a szervezetből.

A fogyókúrát éppen ezért méregtelenítéssel érdemes elkezdeni. Ilyen lehet például a csalántea, amit csak mértékkel, meghatározott ideig szabad inni.


Aquaholizmus: így hat a szervezetedre, ha túl sok vizet iszol


A rendszeres mozgás méregtelenít izzadás által, nem csupán a kalóriákat égeti. A kalóriaégetés is jár némi méreganyaggal, ami izzadás által, és a vizelettel távozik.

Ha valaki rendszeresen és eleget mozog, tehát leizzad – ha megfelelően tisztálkodik utána – , akár pattanásmentesebb lesz a bőre is (természetesen csak akkor, ha nem valamilyen más jellegű a probléma).

Egy elkeserítő és egy jó hír a zsírsejtekről

3/5 Egy elkeserítő és egy jó hír a zsírsejtekről

A sárga zsírsejtek azok, amik a hízás problémáját okozzák. A rossz hír az – a tudomány mai állása szerint –, hogy ha kialakul egy zsírsejt, az már ott is fog maradni. A jó hír viszont az, hogy nagysága csökkenthető.

A szervezet úgy alakította a raktározást, hogy a meglévő zsírsejteket tölti fel az új zsírokkal, egészen addig a pontig, míg azok terhelhetők. Ezután a szervezet úgy dönt, hogy új zsírsejteket „teremt” a többi zsír befogadására.

Fogyásnál a meglévő zsírsejtek nagysága csökken, hízásnál pedig ezek nőnek. Ha valakinek a derekán van sok zsírsejt, értelemszerűen oda fog hízni mindig.

Ezért fontos, hogy ha egy gyerek túlsúlyos, akkor az még a fiatal felnőttkor előtt váltson életmódot, hiszen akkor még szabályozható a zsírsejtek testsúlykilogrammonkénti aránya.

Mozgok én eleget a házimunkával?

4/5 Mozgok én eleget a házimunkával?

Nem. Ugyanis a házimunka a frissen bevitt, vagy könnyen hozzáférhető szénhidrátokat emészti fel.

Tehát, a sok házimunka, napközbeni futkosás csak szinten tartáshoz elegendő – vagy még ahhoz sem.

Csak a rendszeres mozgás, csökkentett szénhidrátbevitel készteti a szervezetet arra, hogy a zsírraktárakhoz nyúljon, mint energiaforráshoz.

A hangsúly a mozgásban a rendszerességen van. Ha reggel, a reggeli elé ütemezzük a mozgást, sokkal hatékonyabbak leszünk a fogyást tekintve.

Ha a napot egy-két pohár vízzel indítjuk és mozgunk, sok terhet veszünk le szervezetünk válláról a méregtelenítés kapcsán is.

Egy-két érdekesség a zsírsejtekről

5/5 Egy-két érdekesség a zsírsejtekről

A zsírsejtek mennyisége és az ösztrogén női hormon mennyisége összefügg egymással. A magasabb ösztrogénszint viszont nem túl szerencsés. Csak, hogy egy apró kellemetlenséget említsek, hangulatváltozásokat okoz, befolyásolja a libidót, de komolyabb problémákhoz is vezethet.

Amikor fogyni akarunk, mindig csak a bőrünk alatt lévő hájréteggel foglalkozunk. Pedig nem csak ott van zsírraktár, hanem a has belső részeiben is – bár az igaz, hogy kevesebb. Jó hír az is, hogy a hasi rész az, ahonnan gyorsabban tűnik el a zsír, mint máshonnan.

Fontos tudni, hogy a zsír nem ellenség!

Ugyanis nagyon fontos vitaminok csak általuk képesek felszívódni, megmaradni a szervezetben. Ha ezek az anyagok nem jutnak be a szervezetbe, nem csupán hiánytüneteket okoznak, hanem erőtlenek leszünk, ami a testmozgásnál – azaz a fogyás hatékonyságát tekintve – komoly probléma.

A zsírsejteknek közük van a narancsbőrhöz is. A narancsbőr kialakulásának okai még ma sem tisztázottak, ám az biztos, hogy a rendszeres mozgás, az ezáltali testsúly csökkenés és a mozgás általi keringésjavulás az egyetlen olyan megoldás, ami tartós eredményt hoz.