Mennyire szerencsés elhagyni a vacsorát?

Írta: ,

Rengeteg fogyókúrás, diétás tippet olvashatunk az interneten, ezek közül az egyik leggyakoribb praktika a vacsora elhagyására vonatkozik. De valóban fogyaszt, ha kihagyunk a nap végén egy étkezést?

Tipikus probléma a késői vacsorázás

1/5 Tipikus probléma a késői vacsorázás

Akik csak néhány kilótól próbálnak megszabadulni, esetleg nincs túl nagy akaraterejük, gyakran élnek ezzel a kézenfekvő lehetőséggel, és hosszú távon általában azt tapasztalják, hogy némi feleslegtől valóban megszabadultak.

Ám nem mindenki ilyen szerencsés, a vacsora elhagyása a tévhitekkel ellentétben nem feltétlenül jelenti a kilók csökkenését.

A vacsora mellőzése elsődlegesen akkor okozhat súlyvesztést, ha hajlamosak vagyunk az esti órákra koncentrálni a legfőbb étkezésünket és a nassolást.


Ne koplalj! Diétás vacsorák 300 kalória alatt


Sajnos a mai életvitel mellett nagyon sokan járnak ebben a cipőben, a meleg ebédet rengetegen felcserélik az otthon kényelmében elfogyasztható, kellemesen eltelítő vacsorával.

Ebben az esetben könnyen megfigyelhetjük, hogy a vacsora elhagyása, jelentős mérséklése valóban súlyvesztéssel jár. 

A napi bevitel csökkentése

2/5 A napi bevitel csökkentése

Amiért mindenképpen működhet ez a praktika, az a napi összkalória bevitel csökkentése.

Ezt az elvet követve lényegében mindegy, hogy a reggelit, az ebédet, vagy a vacsorát, esetleg a nassolást hagyjuk el, napi és heti szinten is jókorát vághatunk az energia-bevitelen, márpedig így a szervezetünk kénytelen lesz a tartalékokhoz nyúlva pótolni a hiányt. 

Ugyanakkor manapság már tudjuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, dacára annak, hogy átlagosan ezt mellőzik a legtöbben.

A napközbeni étkezések kihagyása, mérséklése sajnos gyakran egyenes úton vezet a vacsora idejében jelentkező farkaséhséghez.

Ezért van az, hogy a reggel, délelőtt jelentkező lelkesedés a nap folyamán jelentős mértékben alábbhagy. Mindenesetre, ha valamikor, akkor este valóban érdemes csökkenteni a kalóriák számát.

Miért reformáljuk meg?

3/5 Miért reformáljuk meg?

Annak ellenére, hogy a napi összkalória bevitel csökkentése az egyik alapelv a fogyás beindítását illetően, igaz, hogy a vacsorán érdemes a legnagyobbat módosítani.

Ennek az egyik legfontosabb oka nem a fogyásra, hanem a pihenésre, a szervezet regenerálódására vezethető vissza.

Alvás során a szervezetünk elvégzi a legfontosabb regeneráló feladatokat, amik közül jó esetben csak igen kis szerep jut az emésztésnek.

Mivel minden egyes létfontosságú folyamathoz energia kell, ha nem terheljük le a testünket nehéz vacsorával, a szervezet nem a legutolsó étkezésből fog meríteni, hanem a többi felhasználható, immáron raktársoron levő zsírt fogja igénybe venni.

Ezért van az, hogy reggelente laposabb a hasunk, frissebbnek, szebbnek érezzük magunkat, és akár egy-két kilóval is könnyebb értéken találhatjuk a mérleg nyelvét.

Érdemes kihagyni?

4/5 Érdemes kihagyni?

Senkinek sem javasoljuk, hogy teljesen kihagyja bármelyik fontos étkezést, hiszen manapság már azzal is tisztában vagyunk, hogy a kis adagokat takaró, napi ötszöri táplálékfelvétel az egyik leghasznosabb anyagcsere gyorsító praktika.

Emellett nem feltétlenül igaz az sem, hogy este hat után már nem tanácsos enni.

Ez az elv azokra vonatkozik, akik nyolc-kilenc óra tájékán már ágyba bújnak és pihenésre hajtják a fejüket.

Jóval inkább aranyérvényű szabály, hogy a szénhidrátokban szegény, fehérjékben gazdag, csökkentett mennyiségű vacsorát a lefekvés előtt két-három órával fogyasszuk el.

Már ezzel is tapasztalhatunk némi változást, de ne feledjük el, számottevő és egészséges súlycsökkenés egyetlenegy étkezés megreformálásával nem érhető el.

Milyen a tökéletes, diétás vacsora?

5/5 Milyen a tökéletes, diétás vacsora?

Amennyiben szeretnénk némi feleslegtől megszabadulni, vacsorára a legideálisabb választás a zöldség és a sovány hús párosítása.

Jöhet a friss saláta és a párolt, sült zöldség, amihez társíthatunk ugyancsak párolt, vagy kevés olajon sütött húst. Érdemes a fehérjebevitelt fokozni alacsony zsírtartalmú, joghurtos öntettel.

Kiváló választás a túró vagy a cottage cheese is (ugyancsak csökkentett zsírtartalommal), amiből készíthetünk ízletes szendvicskrémet, vagy diétás krémtúrót.

A tojás szintén remek választás, nem csupán könnyű jól lakni vele, zöldségekkel párosítva az egyik legideálisabb vacsorának tekinthetjük.

A kenyérfogyasztást inkább mellőzük este, valóban minimális mennyiségű, magvas kenyér az asztalra kerülhet, de sok esetben szerencsésebb a puffasztott rizs, vagy még inkább az abonett.