Mennyire szerencsés elhagyni a vacsorát?

Írta: ,

Rengeteg fogyókúrás, diétás tippet olvashatunk az interneten, ezek közül az egyik leggyakoribb praktika a vacsora elhagyására vonatkozik. De valóban fogyaszt, ha kihagyunk a nap végén egy étkezést?

Tipikus probléma a késői vacsorázás

Akik csak néhány kilótól próbálnak megszabadulni, esetleg nincs túl nagy akaraterejük, gyakran élnek ezzel a kézenfekvő lehetőséggel, és hosszú távon általában azt tapasztalják, hogy némi feleslegtől valóban megszabadultak.

Ám nem mindenki ilyen szerencsés, a vacsora elhagyása a tévhitekkel ellentétben nem feltétlenül jelenti a kilók csökkenését.

A vacsora mellőzése elsődlegesen akkor okozhat súlyvesztést, ha hajlamosak vagyunk az esti órákra koncentrálni a legfőbb étkezésünket és a nassolást.


Ne koplalj! Diétás vacsorák 300 kalória alatt


Sajnos a mai életvitel mellett nagyon sokan járnak ebben a cipőben, a meleg ebédet rengetegen felcserélik az otthon kényelmében elfogyasztható, kellemesen eltelítő vacsorával.

Ebben az esetben könnyen megfigyelhetjük, hogy a vacsora elhagyása, jelentős mérséklése valóban súlyvesztéssel jár. 

A napi bevitel csökkentése

Amiért mindenképpen működhet ez a praktika, az a napi összkalória bevitel csökkentése.

Ezt az elvet követve lényegében mindegy, hogy a reggelit, az ebédet, vagy a vacsorát, esetleg a nassolást hagyjuk el, napi és heti szinten is jókorát vághatunk az energia-bevitelen, márpedig így a szervezetünk kénytelen lesz a tartalékokhoz nyúlva pótolni a hiányt. 

Ugyanakkor manapság már tudjuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, dacára annak, hogy átlagosan ezt mellőzik a legtöbben.

A napközbeni étkezések kihagyása, mérséklése sajnos gyakran egyenes úton vezet a vacsora idejében jelentkező farkaséhséghez.

Ezért van az, hogy a reggel, délelőtt jelentkező lelkesedés a nap folyamán jelentős mértékben alábbhagy. Mindenesetre, ha valamikor, akkor este valóban érdemes csökkenteni a kalóriák számát.