5 napos program, ami segít végleg leszokni a nasizásról

Pölz Kitti
Írta: ,
5 napos program, ami segít végleg leszokni a nasizásról

Kép forrása: unsplash

Bárcsak néha megszorongathatnánk azokat, akik kitalálták a chipset, a csokit, a rágcsákat, a pudingokat, vagy bármit, ami tök egészségtelen, addiktív, isteni finom és csak üres kalóriákat tartalmaz – te is ezt érzed szombat esténként, nem? Mind tudjuk, hogy az “eszem egy kis chipset” nem megoldás: ezek a kaják arra lettek kitalálva, hogy függjünk tőlük, minél többet vegyünk és együnk belőlük, és hogy lehetőleg rászoktassunk mindenkit a környezetünkben a fogyasztásukra.

Ha neked is vannak olyan szokásaid, amik nehezítik a fogyásodat (késő esti nachos, két étkezés közötti teljen az idő-szendvics, ötperces csokis keksz-szünet, ropogtatás munka vagy tévézés közben, és még sorolhatnánk), akkor jól figyelj, mert ezzel az ötnapos programmal végre leszokhatsz erről a káros szenvedélyről!

Minden napra kapsz egy kihívást, amit aznap kell teljesítened az adott kedvenc kajáddal kapcsolatban; pipáld ki a napi challengeket és szokj le végre az étkezések közti felesleges evésről! Nem állítjuk, hogy könnyű lesz, de hidd el, nem is eget rengetően nehéz, csak igényel némi motivációt. Benne vagy? Vágjunk bele!

1.nap: a felismerés napja

Az ötnapos program, amivel végleg leszoksz majd a nasizásról

Ma egyetlen dolgod lesz: felismerni a problémát. Próbáld meg egész nap figyelgetni a szokásaidat, és feltétlenül írd le a tapasztalataidat! Munka közben, ha rád tör a lelki éhség, azonnal jegyezd, hogy pontosan:

  1. mit kívánsz
  2. mit ettél utoljára
  3. mennyi ideje ettél utoljára
  4. indokolt-e az előzőek alapján, hogy éhes legyél
  5. milyen érzelmi változás miatt döntöttél úgy, hogy nasiznál
  6. mivel tudnád legyőzni a sóvárgást (szerinted – hiszen te tudod, mi motivál annyira, hogy még egy ilyen erős ingernek is nemet tudj mondani)

Ha a feljegyzettek szerint megvizsgálod a szokásaidat, végre tiszta lehet a problémád forrása. Összekötötted a tévézést, a munkát vagy az olvasást a rágcsálással? Csokival halogatod a teendőket? Stresszes vagy, emiatt muszáj finom, puha, ropogós, meleg péksütiket enned? Csak írd le minden egyes sóvárgásnál ezt a 6 legfontosabb pontot és már definiálva is van a probléma egésze! Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy holnap folytathasd a nasik leküzdését, úgyhogy addig agyalj rajta, amíg meg nem találod a problémád igazi okát!

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!