A legeredményesebb módszer, ha fogyni szeretnél: a „lélek-diéta"

Írta: ,

Te milyen módszerrel szoktál nekilátni a régóta tervezett diétának? Éltél már meg olyan időszakot, amikor oda sem kellett figyelned arra, mit eszel, mert egyszerűen nem kívántál annyi kaját, hogy folyton túledd magad? Ha igen, ez mikor volt? És mi okozta a lelki megnyugvást?

Biztos tudod, hogy a legjobb diéta a lélek portáján való teljes kisöprést és lomtalanítást jelenti; azt is ezerszer hallhattad már, hogy a boldog embernek nem kell fogyóznia, és az is biztos, hogy többször találkoztál már az érzelmi evést boncolgató cikkekkel, könyvekkel és tanácsokkal. Ha ez így van, és mindenki olyan okos fogyás témában, akkor miért él meg annyi fogyasztótablettát és egyéb haszontalan, de jól hangzó cuccot gyártó cég a diétázók reményéből, hiszékenységéből és – elsősorban – pénzéből? Valószínűleg azért, mert hiába tudjuk, hogy az életünk az, amivel nem vagyunk elégedettek, akkor sem tudjuk, hol és hogyan kezdjünk neki a problémamegoldásnak.

A lényeg, hogy megpróbáld megtalálni a hiányzó láncszemet – legyen az házassági probléma, karrierbeli kérdések, gyerekkel kapcsolatos aggodalmak vagy bármi a világon, ami mélyen a tudatod alatt arra késztet, hogy egyél.

A lelked éhes, te pedig érzelmi táplálék helyett fizikaival próbálod teletömni – hogy lehet ennek véget vetni?

Felsorolom a leggyakrabban előforduló, szinte minden esetet lefedő lelkiéhség-fajtákat, a te dolgod pedig már csak az, hogy magadra ismerj és elindulj a nagyon hosszú, de eredményes úton, és az önfejlesztés folyamatának első fejezetét, a felismerést magadévá tedd – hidd el, ez már fél siker lesz!

Az ingerek hiánya

Ha sokszor állsz neki csak azért enni, mert éppen unatkozol vagy szabadnapos vagy; ha az irodai könnyebb órákban állandóan chipset majszolsz; ha monotonnak érzed a mindennapokat és még a szokásos hazafelé tartó buszúton és a dugóban is ennél, akkor egyszerűen túl ingerszegény életet élsz.

Legalábbis az igényeidhez képest.

Ez nem azt jelenti, hogy unalmas lenne az életviteled vagy a munkád, inkább azt, hogy mindig meg akarsz újulni, hajlamos vagy változtatni és szereted az új dolgokat! Próbálj meg minden nap kisebb változtatásokat eszközölni, fuss más útvonalakon, járj el különböző órákra, fejleszd magad és kerülj mindig egy újabb kihívás elé! Ha a mindennapjaid izgalmasabbak lesznek, az éhséged is csillapodni fog.