“Majd ettől lefogyok” – 5+1 legtévesebb diétamítosz, amit jobb, ha elfelejtesz

Pölz Kitti
Írta: ,

Biztos neked is megvan a kép, ahogy anyukád, az egyik barátod vagy a mindig túlsúlyos nagybátyád nekiáll a ‘nagy fogyókúrának’ (természetesen mindig hétfőtől): szénhidrát eldob, négy liter zöld lötty előkap, izzadás a szaunában órákig, új fogyasztógép berendel a netről, és kész is a ‘most összeszedem magam’-időszak. Vannak, akiknél ezek a hirtelen nagy döntések beválnak, de általában véve azért meg kell vallanunk, hogy az ilyen házi jellegű nagy megfejtéseknek nem igazán szokott hosszútávú eredményük lenni: a szaunában ugyanis nem jön ki a vekni fehérkenyér izzadtságcseppek formájában, és sajnos a hirtelen kalóriamegvonás sem váltja be a hozzá fűzött reményeket – összeszedtük neked az 5+1 legnagyobb tévhitet, amit sose kövess el, akkor sem, ha maga Rubint Réka buzdítana rá!

Egyes számú mítosz: este már nem szabad enni Kép forrása: unsplash.com

Istenem, hányszor hallottuk már a “6 után semmi kaja”-szabályt, meg az “esti nasi úszógumit okoz”-okosságot! Természetesen, ha egy bizonyos időpont után már nem eszel semmit, valóban laposabb lesz a hasad, de ne hidd, hogy az óra határozza meg az egészségedet és az eredményeidet!

Minden azon múlik, hogy MIT veszel magadhoz. Ha este 9-kor pizzát kívánsz és azt is eszel, akkor persze nem szaladnak majd le rohamtempóban az áhított kilók, de egy kis egészséges nasival még jót is tehetsz magadnak: elengeded a sóvárgásokat, tápanyagokkal látod el a tested, nem kapcsolsz éhező üzemmódba és még normális embernek is érezheted magad; olyannak, aki igenis eszik egy picit esténként.

Arról nem is beszélve, hogy a “6 után nem eszem semmit hosszútávon fenntarthatatlan. Lehetsz szuperhős, aki fél évig betartja ezeket a felesleges szabályokat, de minek? Van értelme délután 5-re asztalt foglalni a kedvenc éttermedben, degeszre zabálni magad majd hazamenni elégedetten, hogy még 6 előtt befejezted a csülköt pékné módra?

Inkább törekedj az egészségre, és nyugodtan egyél egy kis friss zöldséget hummusszal, pár marék kesudiót vagy egy adag tonhalsalit, ha úgy tartja kedved! Nem, nem fogsz tőle meghízni, még akkor sem, ha hat után eszed. A lényeg, hogy ne parázd túl!

Kettes számú mítosz: meg kell halni a teremben Kép forrása: nikkolia/Depositphotos

Ó, igen. Megveszed a kondibérletet, elkezdesz járni, kinyírod magad a futópadon, megismétled ezt még három-négy-ötször a kitartásodtól függően, majd soha többet nem mész az edzőteremnek még a környékére sem.

Nyugi, van megoldás: egyrészt nem feltétlenül kell edzőterembe járnod ahhoz, hogy formába lendülj, másrészt napi 20 perc ráfordítással -igen, hidd el, tényleg- álomalakot tudsz magadnak építeni!

Rengeteg 7-8 perces edzéstervet találsz a neten, amik igencsak hatásosak, de ha például nem szeretsz futni vagy valami miatt nincs rá lehetőséged, akkor egy gyalogló edzéstervvel is célba érhetsz. Ha pedig a termektől viszolyogsz, egy-két súlyzóval és egy futócipővel máris messziről elkerülheted a gyúrósjóskákat meg a csini toppos kondiscsajokat és simán leedzheted őket pluszköltségek és napi egyszeri meghalás nélkül is…

Próbáld ki!