Ledobnál 10 kilót? A következő ételeket mellőzd és olvadni fog rólad a zsír

Kovács Andrea
Írta: ,
Ledobnál 10 kilót? A következő ételeket mellőzd és olvadni fog rólad a zsír

Kép forrása: unsplash

Az évnek ebben a szakaszában különösen jellemző az emberekre az őrült diétázás, hiszen mindenki érzi, hogy egyre közelebb a nyár. Azonban nem kell esztelen fogyókúrába belevágnod akkor sem, ha 10-15 kiló felesleg van rajtad. Az egészséges és tartós fogyás lassú, azonban ha csak az ideális heti 1 kilótól szabadulsz meg, akkor is rengeteget fogyhatsz nyárig. Nézzük, ehhez milyen alapanyagokat kell elhagynod az étkezésedből!

Tésztafélék Kép forrása: unsplash

A tésztafélék jelentős részt finomított lisztre épülnek, ezért, ha az első pontot betartod, már ki is húzhatod őket a bevásárló listádról. Persze, a világon szinte mindenhol sok tészta fogy, ezért aztán jó eséllyel te sem akarsz teljesen lemondani róla. Ami fontos, hogy ezt a szénhidrátban gazdag alapanyagot mindig ebédre fogyaszd, vacsorára már semmiképpen se válaszd! (Ide sorolhatóak a kelt tészták is, amik szintén finomlisztre építenek, tehát este nincs pizza!)

A tészta amúgy nem egy rossz választás a diétázóknak sem, hiszen a 100 grammra megadott értékeket szárazon kell nézni, márpedig főzés után a tészta alaposan megdagad. Azonban még így is fontos, hogy mértékkel fogyaszd, hiszen nem önmagában eszed, hanem jellemzően húsokkal, zsíros öntetekkel, ritkán zöldségekkel – emiatt lesznek a tésztás ételek is hizlaló hatásúak. Ha tovább csökkentenéd a bevitt energia mennyiségét, keress pl. a maglisztre, durumlisztre épülő változatokat!

Édességek Kép forrása: unsplash

Sokan nem azért híznak el, mert kifejezetten helytelenül táplálkoznak, hanem mert nem tudnak nemet mondani a nassolásra. Ehetsz te egész nap salátát, ha a főétkezések között bedobsz egy fagylaltkelyhet, egy tábla csokit és néhány karamellás tejeskávét, akkor hízni fogsz.

Nincs mese, ha szeretnél fogyni, akkor meg kell reformálnod az édességhez való hozzáállásodat is.

Itt sem a kakaóval, avagy a csokival van a gond, hanem a cukorral. De ha önmagában nem szereted a kakaó kesernyés, erős ízét, akkor valójában nem is magától a csokitól függsz, hanem a cukortól – és ezt érdemes tisztáznod magadban. Iszonyú nagy szerencse, hogy ma már számtalan formában vásárolhatsz kalóriacsökkentett nassolnivalókat, és készíthetsz otthon tápláló édességeket, akár paleo csokit cukor nélkül.

Ami fontos, hogy ne mesterséges édesítőre épülő finomságokat vegyél, vagy süss, hanem olyanokat, amik pl. steviával, eritrittel, vagy ezek ötvözetével készültek.

Fókuszban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!

7 gyakori tünet, ami magnéziumhiányra utalhat - Rád hány igaz?

Full hibrid, plug-in hibrid vagy mild hibrid? Tegyünk rendet a fejekben hibrid fronton

Csak olyat ajándékozz, amit magadra is kennél! 7 fantasztikus növényi alapú kozmetikum karácsonyra