Leadnál 10 kilót nyárig? A következő ételeket mellőzd és sikerülni fog

Kovács Andrea
Írta: , Frissítve:
Leadnál 10 kilót nyárig? A következő ételeket mellőzd és sikerülni fog

Kép forrása: unsplash

Az évnek ebben a szakaszában különösen jellemző az emberekre az őrült diétázás. Azonban nem kell esztelen fogyókúrába belevágnod akkor sem, ha 10-15 kiló felesleg van rajtad. Az egészséges és tartós fogyás lassú, azonban ha csak az ideális heti 1 kilótól szabadulsz meg, akkor is rengeteget fogyhatsz nyárig. Nézzük, ehhez milyen alapanyagokat kell elhagynod az étkezésedből!

Finomított alapanyagok Kép forrása: unsplash

Igen, ez már valószínűleg a könyöködön jön ki, de vajon be is tartod az előírásokat? Ha kizárod a fehérlisztet és a finomított cukrot az étkezésedből, akkor bizony alaposan megcsappan a kínálat – legalábbis, ami a boltok átlagos felhozatalát illeti. Természetesen azzal is szép eredményt érhetsz el, ha nem veszel magadnak zsemlét, péksütit, és otthon sem sütsz ezeknek az alapanyagoknak a felhasználásával.

Szerencsére manapság iszonyúan sok reform élelmiszer áll a rendelkezésedre, és a tévhitekkel ellentétben nem kizárólag olyanokat vehetsz, amik tele vannak szójával és gluténnal. Sőt, nem is kell, hogy rossz ízük legyen… Bár az igaz, hogy cserébe magadnak kell otthon elkészítened őket, de így legalább biztos lehetsz benne, hogy csak és kizárólag minőségi alapanyagokat használtál fel.

Szóval, ami biztos: semmi cukor, semmi liszt!

Tésztafélék Kép forrása: unsplash

A tésztafélék jelentős részt finomított lisztre épülnek, ezért, ha az első pontot betartod, már ki is húzhatod őket a bevásárló listádról. Persze, a világon szinte mindenhol sok tészta fogy, ezért aztán jó eséllyel te sem akarsz teljesen lemondani róla.

Ami fontos, hogy ezt a szénhidrátban gazdag alapanyagot mindig ebédre fogyaszd, vacsorára már semmiképpen se válaszd! (Ide sorolhatóak a kelt tészták is, amik szintén finomlisztre építenek, tehát este nincs pizza!)

A tészta amúgy nem egy rossz választás a diétázóknak sem, hiszen a 100 grammra megadott értékeket szárazon kell nézni, márpedig főzés után a tészta alaposan megdagad. Azonban még így is fontos, hogy mértékkel fogyaszd, hiszen nem önmagában eszed, hanem jellemzően húsokkal, zsíros öntetekkel, ritkán zöldségekkel – emiatt lesznek a tésztás ételek is hizlaló hatásúak. Ha tovább csökkentenéd a bevitt energia mennyiségét, keress pl. a maglisztre, durumlisztre épülő változatokat!

Fókuszban

5 dolog, amit tenned kell, amikor hurutosan köhögsz

Hogyan „kozmetikázzuk” meg egyedül a kutyusunkat? 5 lépéses útmutató

Egészség és életmód

5 dolog, amit tenned kell, amikor hurutosan köhögsz