Kétszer annyi kalóriát égethetsz el, ha jól reggelizel - Fontos dolgokra mutat rá egy új kutatás

Szabó Erzsébet
Írta: ,
Kétszer annyi kalóriát égethetsz el, ha jól reggelizel - Fontos dolgokra mutat rá egy új kutatás

Kép forrása: Jeremy Banks/unsplash.com

Egész gyermekkoromban hadilábon álltam a reggelivel, és ez akkor sem változott, amikor később munkába álltam. Aztán volt egy időszak, amikor volt időm és kedvem is reggelit csinálni magamnak – ekkor megfigyeltem, hogy érezhetően kevesebb vacsorával is beérem a nap végén. De mi ennek az oka? És miért fogyhatunk többet, ha jól reggelizünk?

A Journal of Clinical Endocrinology folyóiratban jelent meg egy új tanulmány, ami alátámasztotta, hogy valóban érdemes királyként reggelizni – azonban most már azt is tudjuk, hogy ez nem csak a súlytartás szempontjából fontos. A kutatásban 16 embert követtek, akik először alacsony kalóriaértékű reggelit, ellenben magas kalóriaértékű vacsorát ettek. Az így kapott testsúly-változásokat a szakértők összevetették a magas kalóriaértékű reggelivel és az alacsony kalóriaértékű vacsorával. A napi összes kalória-bevitel természetesen nem változott, a felmérés azt vizsgálta, hogy ha különböző étkezések között osztjuk el az elfogyasztott energiát, akkor az miként befolyásolja a fogyásunkat. 


via GIPHY

Ezzel az egyszerű trükkel felturbózhatod a diétádat

A kutatásból kiderült, hogy a magasabb kalóriatartalmú reggeli 2,5-szer nagyobb termogenézist, avagy kalóriaégetést idézett előtt.

(A termogenézis során a szervezet hőt termel annak érdekében, hogy a bevitt kalóriákat a testünk elégesse.) Ez már önmagában is említésre méltó ok a tartalmas reggeli fogyasztása mellett, de az is kiderült, hogy kisebb mértékben nőtt meg a vércukorszint és az inzulinválasz sem volt olyan jelentős azoknál, akik inkább reggel tömték meg a hasukat.

Sőt, még egy fontos tényezőre rávilágítottak a szakértők: kiderült, hogy ha spórolunk reggel a kalóriákon, akkor hajlamosabbak vagyunk többet enni a nap folyamán, ugyanis az alacsony kalória-bevitelű napindító növelte az étvágyat.

Ráadásul kifejezetten hátrányosan, ha a fogyás a cél: azok, akik keveset reggeliztek, egész nap éhesebbek voltak és elsősorban az édességek, a gyorsan hasznosítható (ám sokszor üres) kalóriák után sóvárogtak. 

Fókuszban

Harmónia kívül-belül - Tökéletes páros a Lenortól

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra!