Két hét alatt 5 kilót fogyhatsz a zsírdiétával – napi 12 perc mozgással

Írta: ,

A High Fat Diet, azaz a magas zsírtartalmú diéta a legújabb nemzetközi őrület, amelynek során rengeteg vajat, olajos halat és magot, krémsajtot, illetve avokádót kell enned. Értelmi szerzői, Zana Morris és Helen Foster szerint a zsír titka, hogy nem okoz vércukorszint-kilengést – a szénhidrátokkal ellentétben.

Hogyan fogyaszthat a zsír?

A diéta az inzulin nevű hormon működési mechanizmusán alapszik.

Ennek feladata, hogy a táplálék útján bevitt cukrot részecskéire bontva a glükózt felhasználni kívánó sejtekhez szállítsa.

A szénhidrátok, azon belül a cukrok váltják ki a legerősebb inzulinválaszt, tehát hatásukra termelődik a legtöbb hormon.

A fehérje – melyet összetettebb feladat glükózzá alakítani – csekélyebb emelkedést okoz.

A zsírt azonban még ennél is több lépésben lehet közvetlenül hasznosítható glükózzá varázsolni, tehát az inzulinszint alacsony marad, és a szervezet inkább a meglévő raktárakhoz fordul a cél érdekében.

Jóllakhatsz vele

A fogyókúrák kudarcának leggyakoribb oka az éhségérzet, ám a zsírban és fehérjében gazdag diéta gyakorlatilag kizárja, hogy kopogjon a szemed.

Ennek hátterében a ketogén folyamatok állnak, amelyeknél a zsír feldolgozása során csillapodik az éhség.

Sőt, az említett makronutriensek ahhoz is hozzájárulnak, hogy stabil maradjon a vércukorszinted. A hirtelen ingadozás ugyanis falásrohamokhoz vezetne.

A lényeg tehát, hogy a zsírt lassabban dolgozza fel a szervezeted, és tovább garantált tőle a teltségérzet.

Arról nem is beszélve, hogy a zsírfogyasztásnak tudatilag pozitív hatása is van, mivel gazdag, krémes falatokat élvezhetsz.