Két hét alatt 5 kilót fogyhatsz a zsírdiétával – napi 12 perc mozgással

Írta: ,

A High Fat Diet, azaz a magas zsírtartalmú diéta a legújabb nemzetközi őrület, amelynek során rengeteg vajat, olajos halat és magot, krémsajtot, illetve avokádót kell enned. Értelmi szerzői, Zana Morris és Helen Foster szerint a zsír titka, hogy nem okoz vércukorszint-kilengést – a szénhidrátokkal ellentétben.

Hogyan fogyaszthat a zsír?

1/5 Hogyan fogyaszthat a zsír?

A diéta az inzulin nevű hormon működési mechanizmusán alapszik.

Ennek feladata, hogy a táplálék útján bevitt cukrot részecskéire bontva a glükózt felhasználni kívánó sejtekhez szállítsa.

A szénhidrátok, azon belül a cukrok váltják ki a legerősebb inzulinválaszt, tehát hatásukra termelődik a legtöbb hormon.

A fehérje – melyet összetettebb feladat glükózzá alakítani – csekélyebb emelkedést okoz.

A zsírt azonban még ennél is több lépésben lehet közvetlenül hasznosítható glükózzá varázsolni, tehát az inzulinszint alacsony marad, és a szervezet inkább a meglévő raktárakhoz fordul a cél érdekében.

Jóllakhatsz vele

2/5 Jóllakhatsz vele

A fogyókúrák kudarcának leggyakoribb oka az éhségérzet, ám a zsírban és fehérjében gazdag diéta gyakorlatilag kizárja, hogy kopogjon a szemed.

Ennek hátterében a ketogén folyamatok állnak, amelyeknél a zsír feldolgozása során csillapodik az éhség.

Sőt, az említett makronutriensek ahhoz is hozzájárulnak, hogy stabil maradjon a vércukorszinted. A hirtelen ingadozás ugyanis falásrohamokhoz vezetne.

A lényeg tehát, hogy a zsírt lassabban dolgozza fel a szervezeted, és tovább garantált tőle a teltségérzet.

Arról nem is beszélve, hogy a zsírfogyasztásnak tudatilag pozitív hatása is van, mivel gazdag, krémes falatokat élvezhetsz.

Jó zsírok legyenek!

3/5 Jó zsírok legyenek!

„De vajon szabad-e ennyi zsírt enni?” – merülhetett fel benned a kérdés már a legelején.

Nos, a zsírdiétáról szóló könyv, a The High Fat Diet szerzői úgy vélik: koránt sem mindegy, milyen fajtájú zsírokat fogyasztasz.

Szerintük amíg telítetlen zsírsavakat veszel magadhoz, egyetlen orvos vagy dietetikus sem panaszkodhat.

Az avokádó, a dió, az olajos halak és az olívaolaj például kifejezetten egészségesek. Más kérdés, hogy az étrend telített zsírokat is tartalmaz, például vaj, krémsajt, vörös hús és zsíros sajtok formájában.

Az elmúlt 65 évben számos kutatás bizonyította, hogy ezek koleszterinszint-emelkedéssel, szívbetegségekkel és az elhízással állnak összefüggésben – ám mára mindez ismét megkérdőjeleződött, így a téma újabb vizsgálatokat igényel.

Nem minden kalória egyenlő

4/5 Nem minden kalória egyenlő

Amikor fogyókúrás céllal veszel magadhoz zsírokat, az anyagcserédben érdekes változást tapasztalhatsz.

Zana és Helen megfigyelései alapján napi 1 500 – 2 500 kalóriás bevitellel naponta akár negyed kilót is leadhatsz, ami jóval több az elviekben lehetségesnél.

A szakértők ezt „metabolikus előnynek” hívják.

Arról az anomáliáról van szó, hogy amennyiben magas zsírtartalmú diétán vagy, megnő a kalóriabeviteled, mégis garantált, hogy csökkenni fog a súlyod.

Az edzésről

5/5 Az edzésről

A 10-15 perces, magas intenzitású tréningek a legmegfelelőbbek a zsírdiéta kiegészítésére, hiszen már több ízben is sikerült bebizonyítani, hogy ezek csökkentik a leginkább a testben lévő zsír mennyiségét, ugyanakkor növelik az izomtömeget, az erőt, a teljesítmény és az állóképességet.

Az angolul „HIT”-nek (high intensity training) rövidített edzésforma az izomrostok ingerlésével pörgeti fel az anyagcserét, valamint a muszklik gyarapodásáért felelős növekedési hormon (hGh) kiválasztását.

A legfontosabb, hogy nagyobb izomcsoportokra koncentrálj, nagy súlyokkal vagy sebességgel, és a lehető legkisebb pihenőidőt iktasd be a körök vagy sorozatok között.

Így már napi 12 perc is elég! – írja Foster és Morris.