Két hét alatt 5 kilót is fogyhatsz a zsírdiétával + napi 12 perc mozgással

Sándor Alexandra
Írta: ,
Két hét alatt 5 kilót is fogyhatsz a zsírdiétával + napi 12 perc mozgással

A High Fat Diet, azaz a magas zsírtartalmú diéta a legújabb nemzetközi őrület, amelynek során rengeteg vajat, olajos halat és magot, krémsajtot, illetve avokádót kell enned. Értelmi szerzői, Zana Morris és Helen Foster szerint a zsír titka, hogy nem okoz vércukorszint-kilengést – a szénhidrátokkal ellentétben.

Jó zsírok legyenek!

„De vajon szabad-e ennyi zsírt enni?” – merülhetett fel benned a kérdés már a legelején.

Nos, a zsírdiétáról szóló könyv, a The High Fat Diet szerzői úgy vélik: koránt sem mindegy, milyen fajtájú zsírokat fogyasztasz.

Szerintük amíg telítetlen zsírsavakat veszel magadhoz, egyetlen orvos vagy dietetikus sem panaszkodhat.

Az avokádó, a dió, az olajos halak és az olívaolaj például kifejezetten egészségesek. Más kérdés, hogy az étrend telített zsírokat is tartalmaz, például vaj, krémsajt, vörös hús és zsíros sajtok formájában.

Az elmúlt 65 évben számos kutatás bizonyította, hogy ezek koleszterinszint-emelkedéssel, szívbetegségekkel és az elhízással állnak összefüggésben – ám mára mindez ismét megkérdőjeleződött, így a téma újabb vizsgálatokat igényel.

Nem minden kalória egyenlő

Amikor fogyókúrás céllal veszel magadhoz zsírokat, az anyagcserédben érdekes változást tapasztalhatsz.

Zana és Helen megfigyelései alapján napi 1 500 – 2 500 kalóriás bevitellel naponta akár negyed kilót is leadhatsz, ami jóval több az elviekben lehetségesnél.

A szakértők ezt „metabolikus előnynek” hívják.

Arról az anomáliáról van szó, hogy amennyiben magas zsírtartalmú diétán vagy, megnő a kalóriabeviteled, mégis garantált, hogy csökkenni fog a súlyod.

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!