Jó szénhidrát, rossz szénhidrát - 5 szénhidrát forrás, amit a diéta idején is bátran fogyaszthatsz

Írta: ,

A szénhidrátok kapcsán mind a mai napig - még annak ellenére is, hogy számos platformon megcáfolták - rengeteg tévhit él a fejekben. Sokan még mindig a diéta főellenségeként tartják számon, sőt sokan egyenesen magának az ördögtől valónak titulálják. A helyzet viszont az, hogy a jól megválasztott szénhidrát tele van rostokkal és megfelelő energiát képes adni a mindennapokhoz. Az alábbiakban öt olyan szénhidrátforrást mutatunk, amiket bátran fogyaszthatsz akár a diéta idején is.

Az árpa a természet igazi ajándéka nekünk, rengeteg tudományos kutatás bizonyítja pozitív hatásait az emberi szervezetre.

Egészséges szinten tartja a vércukorszintet, segít megelőzni a diabéteszt, ezenkívül pedig csökkenti az étvágyat, illetve a szív és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

Gazdag növényi olajokban, vitaminokban és ásványi anyagokban, B vitamin tartalmának hála pedig a fizikai és szellemi teljesítőképességet is hatékonyan fokozza.

Azt már biztosan te is tudod, hogy a rostban gazdag táplálkozás az egészséges étrend egyik alappillére, hiszen ha sok rostot fogyasztasz, akkor könnyedén elejét veheted az elhízásnak, sőt a szívbetegség kialakulásának esélyét is jó eséllyel csökkentheted.

Ha reggelinek zabot választasz, akkor máris sokat tettél az egészséged megóvásának érdekében, hiszen a zabban található rostok képesek javítani a rossz koleszterinszintet, ezenkívül pedig kiváló B és E-vitamin források, sőt rengeteg magnézium, foszfor, cink, mangán és vas is található bennünk, ami a megfelelő anyagcsere folyamatok szempontjából kiemelt jelentőséggel bírnak.