Játszd ki a mérleget! Így csalj egészségesen a fogyókúra alatt

Írta: ,

Szeretnél olyan diétát választani, ami sokáig tartható? Igyekszel hosszú távon megőrizni az alakodat? Jó hírünk van, ehhez nem kell minden finomságot megvonnod magadtól, csupán néhány alapszabályt kell betartanod. Így még egy kis csalás is bele fog férni – persze egészséges formában!

Ezt válaszd reggelire Kép forrása: madebymary.se

Bár valóban érdemes úgy reggelizni, mint egy király, azért a nap első étkezését illetően sem szabad túlzásokba esned. Ez azért nagyon fontos, mert sokan azt hiszik, hogy reggel mindent lehet, és csaknem az egész napos kalóriaadagjukat beáldozzák a kiadós falatozásra.

Akkor mégis mit szabad? Reggel jól jönnek a lassan felszívódó szénhidrátok és a komplex fehérjék, melléjük pedig egy kis inzulinfokozó finomság.

Mit is takar ez? Ha egy kicsit nassolnál, akkor például ehetsz zabkorpás palacsintát mazsolás túróval, vagy házi müzlit étcsoki darabkákkal és persze hideg tejjel.

Ezt válaszd tízóraira Kép forrása: anediblemosaic.com

A napodat nem érdemes gyorsan felszívódó szénhidrátokkal kezdened, hiszen így villámgyorsan újra farkaséhes leszel, és még a vércukorszintednek is ártasz.

Ezzel szemben a tízórai során bátran bűnözhetsz, hiszen közel az ebéd, és az inzulintermelésed is beindult annyira, hogy már nem sokkolod a szervezeted a nassolással.

Még a diéta idején is ehetsz ilyenkor natúr joghurtot gyümölccsel és zabkeksszel (ügyelj azért a cukortartalmukra), extrudált kenyérből készült szendvicset egy jó adag tejeskávéval, müzliszeletet, teljes kiőrlésű kekszet gyümölcslével, vagy bármilyen gyümölcsöt sajttal, túróval, kefirrel.