Játszd ki a mérleget! Így csalj egészségesen a fogyókúra alatt

Írta: ,

Szeretnél olyan diétát választani, ami sokáig tartható? Igyekszel hosszú távon megőrizni az alakodat? Jó hírünk van, ehhez nem kell minden finomságot megvonnod magadtól, csupán néhány alapszabályt kell betartanod. Így még egy kis csalás is bele fog férni – persze egészséges formában!

Ezt válaszd reggelire Kép forrása: madebymary.se

1/5 Ezt válaszd reggelire

Bár valóban érdemes úgy reggelizni, mint egy király, azért a nap első étkezését illetően sem szabad túlzásokba esned. Ez azért nagyon fontos, mert sokan azt hiszik, hogy reggel mindent lehet, és csaknem az egész napos kalóriaadagjukat beáldozzák a kiadós falatozásra.

Akkor mégis mit szabad? Reggel jól jönnek a lassan felszívódó szénhidrátok és a komplex fehérjék, melléjük pedig egy kis inzulinfokozó finomság.

Mit is takar ez? Ha egy kicsit nassolnál, akkor például ehetsz zabkorpás palacsintát mazsolás túróval, vagy házi müzlit étcsoki darabkákkal és persze hideg tejjel.

Ezt válaszd tízóraira Kép forrása: anediblemosaic.com

2/5 Ezt válaszd tízóraira

A napodat nem érdemes gyorsan felszívódó szénhidrátokkal kezdened, hiszen így villámgyorsan újra farkaséhes leszel, és még a vércukorszintednek is ártasz.

Ezzel szemben a tízórai során bátran bűnözhetsz, hiszen közel az ebéd, és az inzulintermelésed is beindult annyira, hogy már nem sokkolod a szervezeted a nassolással.

Még a diéta idején is ehetsz ilyenkor natúr joghurtot gyümölccsel és zabkeksszel (ügyelj azért a cukortartalmukra), extrudált kenyérből készült szendvicset egy jó adag tejeskávéval, müzliszeletet, teljes kiőrlésű kekszet gyümölcslével, vagy bármilyen gyümölcsöt sajttal, túróval, kefirrel.

3/5 Ezt válaszd ebédre

Az ebéd az egyik legrugalmasabb étkezés a nap folyamán, kerülhet bele gyorsan és lassan felszívódó szénhidrát is, igaz, szerencsésebb, ha a diéta alatt inkább utóbbiakra voksolsz. Na és persze a fehérje sem hiányozhat!

Ebédre ehetsz grillcsirkét paradicsomsalátával és rozsos cipóval, sonkás, zöldséges tésztasalátát (durumtésztából), ha pedig az édes ízekért rajongsz, válassz egy habarás nélküli gyümölcslevest, desszertnek pedig fahéjas, gyümölcsös tejberizst.

Fontos, hogy ha szeretnél az ebédhez nassolnivalót enni, akkor a főétkezésed legyen kalóriaszegényebb, például a hagyományos húsleves sok zöldséggel tökéletes.

Ezt válaszd uzsonnára Kép forrása: mybakingaddiction.com

4/5 Ezt válaszd uzsonnára

Még alig fejezted be az ebédet, de máris itt az uzsonna ideje! Ha hiszed, ha nem, amikor kisebb adagokat fogyasztasz, akkor valójában szinte egész nap ehetsz.

Na de mi fér bele ebbe a délutáni étkezésbe? Gyakorlatilag ugyanazt eheted, mint tízóraira, sőt kicsit jobban is bűnözhetsz (feltéve, hogy ismét ügyelsz a mennyiségre). Ennek az az oka, hogy nagyon hamar eljön a vacsora ideje, de ha most megeszed az utolsó nassolnivalódat, akkor este nem fogsz elcsábulni.

A tízórainál felsoroltak mellett ilyenkor bármilyen reformlisztből készült sütemény a tányérodra kerülhet, mégpedig egy bögre forró teával.  

Ezt válaszd vacsorára Kép forrása: projectdomestication.com

5/5 Ezt válaszd vacsorára

Bár a nap minden étkezése lehetőségeket kínál az ínycsiklandó fogásokra, a vacsoránál érdemes óvatosnak lenned. Sajnos itt tényleg kemények a szabályok, de ha egész nap odafigyelsz, akkor – bár mértékkel – kétszer-háromszor is ehetsz édes finomságokat napközben.

Így este már sokkal kisebb a csábítás, és nem érzed majd kínzásnak a friss salátát tonhallal, a zöldséges rántottát, a körözöttet extrudált kenyérrel és uborkával, vagy éppen a grill csirkemellet lilakáposztával.

A tökéletes vacsora tehát sok zöldség és valamilyen sovány fehérje – kis mennyiségben!