Így rendezd át a konyhád, ha fogyni akarsz

Írta: ,

Nem, nem arra gondolunk, hogy a hűtőt fordítsd a fal felé! Néhány apró trükkel azonban tényleg növelheted a diétád hatékonyságát úgy, hogy ehhez mindössze csak a konyhádat kell átrendezned kicsit. Mutatjuk, hogyan!

Először is: szelektálj! Kép forrása: momables.com

1/5 Először is: szelektálj!

Minden előre elkészített, szódiummal és cukorral teli ételt dobj ki!

A cukortartalmú müzliknek, zacskós leveseknek, üveges salátaszószoknak menniük kell.

Ez azért jó, mert egyáltalán nem tudsz elcsábulni később – ha rossz napod van, nem vár otthon rögtön a cukros müzli, így muszáj lesz gyümölcsökkel enyhítened az édességvágyadat.

Nagyon kevesen vagyunk, akiknek ilyenkor lenne annyi lelkiereje, hogy felöltözzön és lemenjen a boltba valami nasiért.

Az összes egészséges ételt szemmagasságba tedd, hogy ezek legyenek az elsők, amiket meglátsz, ha megéhezel.

Cseréld le a tányérjaidat! Kép forrása: decorenvy.co.uk

2/5 Cseréld le a tányérjaidat!

Mennyivel gusztusosabb egy telepakolt tál, mint az, ha a nagy gonddal elkészített, szénhidrát- és zsírszegény tészta csak a tányér szélén árválkodik, nem igaz?

Nagyon sok múlik azon, hogy látványra szép dolgokat eszel-e, és ez az adagokra is igaz – ha azt látod, hogy egy adag éppen csak a tányér felét teszi ki, akaratlanul is éhesebb maradsz, mintha teli tányért lenne előtted.

A megoldás? Cseréld kisebbre a tányérjaidat!

Így mindig úgy tűnik majd, mintha többet ennél, az agyad pedig hamarabb telítettségérzetet kiváltó jeleket küld a testednek.

Gyakorlatilag átvered az érzékeidet, és akaratlanul is kevesebbet fogsz enni.

3/5 Ne felejtsd el a mérőedényeket!

Tartsd szem előtt a különböző mérőeszközöket, ha főzöl, és ne hagyatkozz a szemmértékedre.

Ha az előírtnál kicsit több alapanyagot használsz az olyan hozzávalókból, amelyek nagyobb mennyiségben hizlalnak, máris felesleges kalóriákat viszel be a szervezetedbe.

Ha nem kell keresgélni a lisztmérőt és társait, valószínűleg nagyobb előszeretettel használod majd őket, mintha a szekrény mélyéről kéne előkotorni.

Legyen minden halmazállapotú hozzávalóhoz külön mérőedényed, és szigorúan tartsd be az arányokat, így lesz csak olyan diétás egy túrós süti, amilyennek a recept írja.

Szerezz be különböző fűszereket! Kép forrása: thekitchn.com

4/5 Szerezz be különböző fűszereket!

A chicagói Szaglás- és Ízleléskutató Alapítvány szerint minél több fűszert használsz főzés közben, annál élénkebb lesz az anyagcseréd, és sokkal hamarabb érzed tele a hasadat is.

Ehhez a szaglásod is hozzájárul: ha egy étel illatos, sőt, még ránézni is gyönyör, akkor nagyobb élvezettel állsz neki és fogyasztod el.

A változatos ízek miatt valószínűleg tovább rágsz majd egy-egy falatot, ami szintén hozzájárul ahhoz, hogy hamarabb telítettségérzet jelentkezzen.

5/5 Készítsd elő az ételeket!

Még a nassolnivalókat is – ha előre elkészíted a következő néhány nap ételeit, biztosan lesz mihez nyúlnod, ha megéhezel.

Az egészséges nassokat is érdemes adagonként tárolni, hogy biztosan ne edd túl magad belőlük: egy-egy adag magmixet például kis zacskókban rakj el (akár újrahasznosíthatókban is), hogy csak magadhoz kelljen ragadnod egyet, ha éppen megkívánod.

Ugyanez vonatkozik a reggeli-ebéd-vacsora háromszögre is: reggelizni sokunknak nincs ideje, ha nem készítjük elő korábban legalább a hozzávalókat, a másik két főétkezés esetében pedig kevesebb az esélye, hogy elcsábulunk valamiféle gyorskajára, ha tudjuk, hogy előre elkészített adagok várnak ránk.