Így használhatod a közösségi médiát fogyásra

Írta: ,

Már több kutatás is igazolta, hogy a fogyás, illetve a diéta sokkal könnyebben megy, ha támogatnak minket benne. Ilyenkor egészségesebben étkezünk és keményebben dolgozunk azért, hogy megszabaduljunk a felesleges kilóktól. Míg egyesek a családra és a barátokra támaszkodnak, addig mások az internetet használják fel céljaik eléréséhez – a közösségi média ugyanis nagyszerű lehetőségeket kínál a fogyáshoz! Íme néhány ötlet, hogyan állíthatod egészséged és szépséged szolgálatába ezeket az oldalakat!

Nézz inspiráció után Kép forrása: perfectweddings.info

1/5 Nézz inspiráció után

Keress olyan képeket, amelyek az egészséges életmódot népszerűsítik, és inspirálnak téged!

Készíts a Pinteresten saját magadnak egy olyan kreatív oldalt, melyben összegyűjtöd kedvenceidet, azokat a dolgokat, amelyek motiválnak!

Jó ötlet lehet például létrehozni egy boardot, amely kizárólag a mozgásról szól, egy másikat, ami recepteket tartalmaz, vagy egy olyat, amelyben turmix ötleteket gyűjtesz össze.

Bővítsd rendszeresen az így készült Pinterest oldalaidat, és görgesd őket végig, ha alkalomadtán úgy érzed, motivációra van szükséged!

Mutasd meg az eredményeidet

2/5 Mutasd meg az eredményeidet

A kemény munka általában meghozza a gyümölcsét. Miért ne mutatnád meg ezt másoknak is?

Izgalmas látni, ahogyan egyre jobb és jobb eredményeket érünk el a futásban, testünk pedig karcsúbb és formásabb lesz.

Ezzel akár másokat is változtatásra ösztönözhetünk. Ilyenkor begyűjthetsz néhány elismerő lájkot, gratulációt, amely bátorít és inspirál majd téged a továbbiakban.

A Cornell Egyetem tanulmánya bebizonyította, hogy Facebook profilunk szerkesztése, illetve nézegetése önmagában is növelheti önbizalmunkat – így ugyanis lehetőséged van arra, hogy önmagad legjobb változatát hozd létre, ami ösztönöz is annak elérésére!

Készíts virtuális naplót

3/5 Készíts virtuális naplót

A diéta és az életmódváltás tele van hullámvölgyekkel, nehézségekkel, és frusztrációval. Meséld el a történetedet, oszd meg az érzéseidet egy blog formájában másokkal is. A tudat, hogy az emberek nyomon követik a küzdelmeidet, segít folytatni azt, amit elkezdtél. Ilyenkor az bloggerek úgy érzik, tartoznak az olvasóknak azzal, hogy nem adják fel. Azzal, hogy virtuális naplót készítesz a fogyásod történetéről, segíthet feltárni az étkezési problémák hátterét is.

Átnézve a bejegyzéseket képes leszel különbséget tenni az érzelmi alapú és a tényleges fizikai éhség között. Ha megtaláltad a probléma forrását, írd meg – ezzel segíthetsz azokon is, akik hasonló gondokkal küzdenek!

(Nézd meg Rita életmódváltó blogját, amiből ötleteket gyűjthetsz a sajátod elkészítéséhez!)

Muti, mit eszel!

4/5 Muti, mit eszel!

Habár olykor az ismerősök számára furcsának tűnhet, hogy fotókat osztunk meg tányérunk tartalmáról, diétánk szempontjából rendkívül hasznos lehet. Ha nem szeretnéd Facebook ismerőseidet terhelni ezzel, kipróbálhatod a manapság népszerű alkalmazások egyikét is! Ezeket kifejezetten arra tervezték, hogy a felhasználók megoszthassák egymással az étkezések terén szerzett tapasztalataikat.

A Kaiser Permanente Center for Health Research tudományos kutatása szerint azok, akik napi szinten osztják meg az étkezéseikről készült információkat, kétszer annyit fogynak, mint azok, akik nem. Ezzel a módszerrel sokkal tudatosabb étrendet alakíthatsz ki, és valószínűleg kétszer is meggondolod, mit tegyél a tányérodra!

Építs ki támogató csoportot

5/5 Építs ki támogató csoportot

Csatlakozz a közösségi oldalak egyikén egy támogató csoporthoz, vagy alakítsd ki a sajátodat!

A hasonló gondolkodású emberek felkutatása kulcsfontosságú lehet a diétád szempontjából. Készíthetsz Facebook oldalt, ahol megosztod a saját receptjeidet, vagy nyithatsz akár egy zárt csoportot is, amelyben kölcsönösen segítik egymást a tagok.

Nem is muszáj, hogy a kapcsolatotok virtuális maradjon. Találkozzatok! Így személyesen is beszélgethettek, edzhettek együtt, vagy akár közös főzőcskézést is szervezhettek. Tanulmányok szerint a közösség, illetve a támogató csoport az egyik legfontosabb szempont a súlyvesztés során.