Idén lefogysz? - A dietetikus szerint így csináld, hogy nyárra elégedett legyél

Írta: ,

Heti maximum 1 kg

A dietetikus tanácsa alapján heti 0,5-1 kilogrammnál nem érdemes többet leadnunk, és ügyelnünk kell arra, hogy sokszor együnk keveset egy nap, ahelyett, hogy nagy adagokkal megterhelnénk a gyomrunkat.

A vacsora ne legyen túl későn, legalább három órával a lefekvés előtt érdemes ennünk. Ügyeljünk a folyadékbevitelünkre is, ha diétába kezdünk, hiszen erről még mindig sokan megfeledkeznek, pedig valóban igaz az állítás, hogy néha nem is éhesek vagyunk, csupán szomjasak, és ilyenkor elég egy pohár víz ahelyett, hogy valamit nassolnánk” – mondta a szakértő.

Az év eleji diétára készülve érdemes több időt szánni a bevásárlásra is, és végigböngészni, mit is veszünk le a polcról: kerüljük az adalékanyagokat, a zsíros ételek helyett válasszuk például a sovány húsokat, és ezeknek az elkészítésénél is ügyeljünk arra, hogy ne bő zsírban kisütve legyen belőlük ebéd vagy vacsora.

Remek eszköz a táplálkozási napló vezetése, én a saját pácienseimen is azt veszem észre, hogy ez sokaknak segíteni tud. Mivel a fogyás 70%-ban múlik az étkezésen, és 30%-ban a mozgáson, ezért valamilyen sportolási formát érdemes beiktatnunk. Fontos, hogy ne vállaljuk túl magunkat az edzés szempontjából sem, és kérjük személyi edző segítségét, ha fitnesz terembe megyünk. Ha valaki eddig egyáltalán nem mozgott, annak hetente kétszer sportolni valamit már éppen elegendő kezdetnek, még ha csak 10-20 perces lépésekkel is kezdjük. Ezt később lehet mind időben, mind az edzések számában növelni, és akár heti 3-4 alkalommal lemenni mozogni – tette hozzá Abonyi Orsolya –, így lassan válik ez is az életmódunk részévé, és kevesebb valószínűséggel fogjuk feladni.”