Hogyan ne hízz meg, amikor vegán életmódra váltasz?

Írta: ,

Az utóbbi idők tapasztalatai sajnos azt a lehangoló tendenciát mutatják, hogy sokan éppen csak hóbortból egy kósza ötlettől vezérelve váltanak vegán életmódra, ám előtte egyáltalán nem tájékozódnak, arról, hogy ez mit is jelent valójában. A baj persze ott kezdődik, hogy csak kevesen ismerik a vegetáriánizmusnak azt a vállfaját, ami teljes egészében kizárja az állati eredetű élelmiszereket, sőt az állatokon tesztelt sminkeket és egyéb háztartási cikkeket is, ellenben ez Amerikában már egy jól ismert szubkultúra. Mégis, ha fejest ugrasz a veganizmusba, könnyedén plusz kilókkal gyarapodhatsz. Hogy miért? Máris mutatom!

1/4 Tévhit: a tészta és a kenyér minden mennyiségben jöhet

Amikor vegán életmódra váltasz, akkor az azt jelenti, hogy a továbbiakban semmilyen állati eredetű terméket nem fogyaszthatsz, vagyis a húsok mellett tiltólistára kerülnek a tejtermékek is, amiket persze valamilyen jó minőségű tápanyaggal pótolni érdemes, sőt pótolni kell, máskülönben a szervezeted kibillen a helyes üteméből.

Nos, sokan mégsem veszik a fáradtságot, hogy megtalálják a megfelelő ételeket, így szinte ész nélkül kezdenek el szénhidrátot enni, ami persze egyenes út a hízás felé.

A tésztákat és kenyereket inkább tofuval, cukkinivel és egyéb más jó minőségű szénhidrát forrásokkal igyekezz kiváltani.

2/4 Nehéz, puffasztó ételek

Azok, akik úgy döntenek elhagyják a húst és a tejterméket fontos, hogy olyan ételek közül válogassanak, amik remek fehérjeforrások, így nem ritka, hogy többen a babfélékben látják a megoldást.

A helyzet azonban az, hogy a bab nagyon puffasztó hatású, így ha hirtelen megnöveled a bevitelét, akkor egyáltalán ne lepődj meg rajta, ha ki kell gombolnod a nacid gombját.

A babhoz, a szójához és az egyéb puffasztó hatású hüvelyesekhez érdemes fokozatosan hozzászoktatni a szervezeted.

3/4 Fast food: jöhet?

Ma már szerencsére egyre több étterem, cukrászda és kávézó fedezte fel a vegán étrendben rejlő lehetőségeket és persze a legtöbben szeretnék kielégíteni a szélesedő vásárlói igényeket is.

Gondoljunk csak a szójatejből készült fagyira, illetve ott vannak az étcsokiból készül vegán sütemények is, melyek hirtelen nagyon szupernek tűnhetnek, hosszútávon azonban egész biztos, hogy hizlalnak. Pláne, ha mindennap eszel belőlük.

Attól, hogy valami vegán, még épp olyan könnyű belebotlanod az egészségtelen kajákba, éppen ezért a vegán életmóddal ne veszítsd el a tudatosságod, sőt, ha lehet inkább kétszer annyira ügyelj arra, hogy mit is emelsz le a polcról, hiszen amellett, hogy figyelned kell ne legyen állati eredetű, azt is tudnod kell, hogy egészséges és tápláló-e.

4/4 Mogyoróvaj és társai

A mogyoróvaj isten ajándéka, ez kétségtelen, hiszen amellett, hogy mennyei az íze, még nagyon egészséges is, ám vigyázz vele, mert eközben kalóriákban is bővelkedik.

Sőt, pontosan ugyanez a helyzet a smoothiekkal és a popcornnal is. Ezekből érdemes csak mértékkel fogyasztani, hiszen attól, hogy vegánok, még egyáltalán nem biztos, hogy rendelkeznek alakbarát funkcióval.

Csak úgy a mihez tartás végett egy evőkanál mogyoróvaj 94 kalóriát tartalmaz. Azért az egy kicsit durva nem?