Hogyan ne hízz meg, amikor vegán életmódra váltasz?

Írta: ,

Az utóbbi idők tapasztalatai sajnos azt a lehangoló tendenciát mutatják, hogy sokan éppen csak hóbortból egy kósza ötlettől vezérelve váltanak vegán életmódra, ám előtte egyáltalán nem tájékozódnak, arról, hogy ez mit is jelent valójában. A baj persze ott kezdődik, hogy csak kevesen ismerik a vegetáriánizmusnak azt a vállfaját, ami teljes egészében kizárja az állati eredetű élelmiszereket, sőt az állatokon tesztelt sminkeket és egyéb háztartási cikkeket is, ellenben ez Amerikában már egy jól ismert szubkultúra. Mégis, ha fejest ugrasz a veganizmusba, könnyedén plusz kilókkal gyarapodhatsz. Hogy miért? Máris mutatom!

Amikor vegán életmódra váltasz, akkor az azt jelenti, hogy a továbbiakban semmilyen állati eredetű terméket nem fogyaszthatsz, vagyis a húsok mellett tiltólistára kerülnek a tejtermékek is, amiket persze valamilyen jó minőségű tápanyaggal pótolni érdemes, sőt pótolni kell, máskülönben a szervezeted kibillen a helyes üteméből.

Nos, sokan mégsem veszik a fáradtságot, hogy megtalálják a megfelelő ételeket, így szinte ész nélkül kezdenek el szénhidrátot enni, ami persze egyenes út a hízás felé.

A tésztákat és kenyereket inkább tofuval, cukkinivel és egyéb más jó minőségű szénhidrát forrásokkal igyekezz kiváltani.

Azok, akik úgy döntenek elhagyják a húst és a tejterméket fontos, hogy olyan ételek közül válogassanak, amik remek fehérjeforrások, így nem ritka, hogy többen a babfélékben látják a megoldást.

A helyzet azonban az, hogy a bab nagyon puffasztó hatású, így ha hirtelen megnöveled a bevitelét, akkor egyáltalán ne lepődj meg rajta, ha ki kell gombolnod a nacid gombját.

A babhoz, a szójához és az egyéb puffasztó hatású hüvelyesekhez érdemes fokozatosan hozzászoktatni a szervezeted.