Hogyan egyél többet úgy, hogy meginduljon a fogyás is?

Írta: ,

Legtöbben ódzkodunk az evéstől, ha fogyni szeretnénk, pedig nem kéne – a megfelelő ételekből ugyanis sokkal többet ehetsz, mint azt gondolnád! Az egészséges életmód ugyanis nem egyenlő az éheztetéssel – a szervezetednek szüksége van tápanyagokra ahhoz, hogy ne gondolja azt: az éhhalál küszöbén vagy, és valahogy meg kell védenie téged. Ha folyton éhes vagy, kedvetlen és gyenge, és az odafigyelés ellenére sem indul be a fogyásod, valószínűleg az étrendedben keresendő a hiba!

Miért fontos többet enni?

Ha éhezteted magad, és a tested úgy érzékeli, hogy nem kapja meg a szükséges tápanyagot és kalóriamennyiséget az egészséges működéséhez. Ez egyfajta „pánikrohamot” indít be, amitől a szervezeted eszeveszett módon elkezdi raktározni a zsírt.

Ezt a tulajdonságot még az őskorból hoztuk magunkkal: az ősembernek általában nem volt lehetősége kiegyensúlyozott táplálkozásra, az pedig egészen biztos, hogy három óránként nem falatozott, hogy szinten tartsa az anyagcseréjét. Kisebb-nagyobb időszakokat túl kellett élnie kevesebb, vagy szinte semmi élelmen, ilyenkor pedig a zsírtartalékait használta fel arra, hogy ne essen össze holtan a kalóriadeficittől.

A mi szervezetünk is pont így működik, tehát ha nem szeretnél úszógumit és más zsírpárnákat, akkor tudatnod kell a szervezeteddel: nincs mitől félnie

Ezeket az ételeket azért kerüld Kép forrása: thelittlesthings.com

Az persze, hogy egyél többet, nem azt jelenti, hogy nekieshetsz az egész pizzának, mert nem kell megállnod az első szeletnél. Mint általában, most is csak az egészséges ételekből ajánljuk a plusz fogyasztást – és ezek közül sem mindegy, hogy melyiket majszolgatod két óra között!

Az olyan egészséges, de magas kalóriatartalmú ételeket, mint a banán, az avokádó, a kenyér, a tészta vagy az olajos magvak, még mindig mértékkel fogyaszd, hiszen hiába tesznek jót a testednek, viszonylag magas a kalóriatartalmuk.

Ezzel nem azt mondjuk, hogy biztos ami biztos, zárd ki őket az étrendedből – a banán fontos káliumforrás és az emésztésednek is jót tesz, az avokádó egészségre gyakorolt pozitív hatásairól litániát lehetne írni (és már írtunk is), a kenyér és a tészta szükséges ahhoz, hogy a szervezeted megfelelő energiát kapjon a működéshez, az olajos magvak pedig elég egészséges zsírt adnak ahhoz, hogy a napi zsírbeviteledet fedezhesd velük. Ennek ellenére légy velük óvatos – mielőtt benyomsz belőlük egy nagyobb adagot, számold ki, belefér-e a napi szénhidrát-, fehérje- és zsírbeviteledbe!