5+1 ok, amiért többet mutat a mérleg egyik napról a másikra

Marcali Nóra
Írta: ,

Akárhogy is igyekszel, nem sikerül leadnod a súlyodból, sőt egyik napról a másikra mintha fel is szaladt volna néhány kiló? Ne ess kétségbe, könnyen lehet, hogy csak átmeneti zavarról van szó és pár nap múlva minden a régi lesz, ha odafigyelsz néhány alapvető dologra az életmódodban és az étkezésedben is.

Ha nem pihened ki magad kellőképpen, azt a szervezeted stresszként éli meg, a stressz hatására pedig zsírt kezd raktározni. Az is fontos tényező lehet, hogy ilyenkor hajlamosak vagyunk nassolni, a felesleges rágcsálás pedig felesleges kalóriákat is jelent.

Lépj ki ebből az ördögi körből úgy, hogy első lépésként a felesleges stressztől szabadulsz meg: találd meg azt a technikát – legyen szó meditációról, sportról, jógáról vagy bármilyen megnyugtató tevékenységről –, amely neked a leginkább segít abban, hogy le tudd tenni a mindennapok stresszét.

Az is téves elgondolás, hogy tele hassal kell aludni menni, sokkal jobbat teszel vele szervezetednek – és a súlyodnak is –, ha órákkal lefekvés előtt eszel utoljára.

Valami sósat ettél vacsorára és reggel máris többet mutat a mérleg?

Előfordulhat, hiszen a szervezetünk vízháztartása a só hatására teljesen felborulhat, amely akár dehidratációt, vagyis kiszáradásos állapotot is eredményezhet.

A hasi hízás hátterében gyakran a túl sok só áll, így ha úgy érzed, nagyon gyorsan felszaladt pár kiló, elsőként csökkentsd a só mennyiségét az étrendedben.

Legolvasottabb cikkek

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

Fókuszban

Nyugodt alvás a megfázás alatt is! A téli megfázások tünetei alváshiányhoz vezethetnek, mely akár egy éjszaka alatt is negatívan befolyásolhatja az agyműködésünket

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!