5+1 ok, hogy miért mutat többet a mérleg egyik napról a másikra

Marcali Nóra
Írta: ,

Akárhogy is igyekszel, nem sikerül leadnod a súlyodból, sőt egyik napról a másikra mintha fel is szaladt volna néhány kiló? Ne ess kétségbe, könnyen lehet, hogy csak átmeneti zavarról van szó és pár nap múlva minden a régi lesz, ha odafigyelsz néhány alapvető dologra az életmódodban és az étkezésedben is.

Ha nem pihened ki magad kellőképpen, azt a szervezeted stresszként éli meg, a stressz hatására pedig zsírt kezd raktározni. Az is fontos tényező lehet, hogy ilyenkor hajlamosak vagyunk nassolni, a felesleges rágcsálás pedig felesleges kalóriákat is jelent.

Lépj ki ebből az ördögi körből úgy, hogy első lépésként a felesleges stressztől szabadulsz meg: találd meg azt a technikát – legyen szó meditációról, sportról, jógáról vagy bármilyen megnyugtató tevékenységről –, amely neked a leginkább segít abban, hogy le tudd tenni a mindennapok stresszét.

Az is téves elgondolás, hogy tele hassal kell aludni menni, sokkal jobbat teszel vele szervezetednek – és a súlyodnak is –, ha órákkal lefekvés előtt eszel utoljára.

Elég, ha csak egy pár napra borul fel az emésztésed – ha nem a szokásos ritmusban működik az anyagcseréd, szinte biztos, hogy máris jönnek a plusz kilók.

Ha úgy érzed, a dolgok nem a megszokott gördülékenységgel mennek, figyelj oda a rostbevitelre és a mozgásra, hiszen ezek segítenek fenntartani ezt a kényes egyensúlyt.

 

Fókuszban

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!

7 gyakori tünet, ami magnéziumhiányra utalhat - Rád hány igaz?

Egészség és életmód

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban