Hiába igyekszel, nem tudsz lefogyni a hasadról? Lehet, hogy ez az 5 dolog áll a háttérben

Írta: ,

Nagyon dühítő tud lenni, amikor heteken át eljársz edzeni és figyelsz az étkezésre, de a hasad sehogy sem akar kisebb lenni. Ilyenkor sokan inkább felhagynak az életmódváltással, hiszen mi értelme az egésznek, ha nincs eredménye a kemény munkának? Valójában a legjobb megoldás, ha egy ilyen helyzetben megpróbálod kideríteni, mi állhat a háttérben: az alábbi dolgok például mind tehetnek arról, hogy sehogy sem tudsz fogyni a hasadból!

Kevés jó zsírt fogyasztasz Kép forrása: unsplash.com

1/5 Kevés jó zsírt fogyasztasz

Amikor valaki diétázni kezd, az első dolga, hogy megpróbálja kizárni az étrendjéből a zsírokat.

Csakhogy sokszor előfordul, hogy ezzel hátráltatják magukat a leginkább!

Zsír és zsír között is van valójában különbség: a "jók" (telítettlen zsírsavak) segítenek a testzsírt elégetni, és létfontosságúak számunkra, míg a rosszak (telített zsírsavak) hizlalnak.

Ezért fontos utánanézned, hogy mit vonsz meg a testedtől, és milyen mértékben!

Alacsony a magnéziumszinted Kép forrása: unsplash.com

2/5 Alacsony a magnéziumszinted

A magnézium nagyon fontos összetevője az emberi testnek, ezért mindig oda kell figyelni arra, hogy a megfelelő szinten tartsd.

Ennek hiánya ugyanis nem csak izomgörcsöket, rossz memóriát, hormonális problémákat és figyelemhiányt eredményez, de a fogyást is meggátolja!

A magnéziumhoz ugyanis minden sejtben ezernyi fehérjeanyag található, ezek pedig irányítják a zsírfelszabadítást is. Ha ebből nincs elég a szervezetedben, nehezebben is fog menni a fogyás!

Magas magnéziumtartalma van a spenótnak, sóskának, olajos magvaknak, hüvelyeseknek és a teljes kiőrlésű gabonaféléknek.

3/5 Nem megfelelő edzést választottál

Egy kis futás vagy spinning jó dolog, de önmagában ez még édeskevés ahhoz, hogy leadd a hasadon lévő plusz kilókat.

A kardiózás ugyanis nem elég, ehhez mindenképpen társítanod kell olyan edzésformákat is, ahol súlyokat emelsz.

Ez a mozgás ugyanis segít a testednek abban, hogy több zsírt égessen, és gyorsabb lesz a változás folyamata is.

Szakértők szerint egy hétre 250 perc közepesen megerőltető edzést érdemes betervezned, vagy pedig 125 perc kemény, nagyon aktív mozgást.

Keveset alszol Kép forrása: unsplash.com

4/5 Keveset alszol

Nem is gondolnád, de az alváshiány még a fogyásodnak is keresztbe tehet!

Minél kevesebb időd jut ugyanis a pihenésre, annál lassabban tudod leadni a plusz kilókat, ez pedig a hasadnál különösen problémás lehet.

Egy felmérés szerint ugyanis azok az emberek, akik egy éjszaka alatt öt órát aludtak (vagy ennél is kevesebbet), 30 százalékkal nagyobb eséllyel híztak, szemben azokkal, akik legalább hét órát alszanak.

Nem megfelelő időközönként étkezel Kép forrása: unsplash.com

5/5 Nem megfelelő időközönként étkezel

A napod nagyon hektikus, és sokszor van, hogy a reggelire csak délelőtt 11 körül jut időd?

Emiatt tolódik az ebéd is, a vacsorát pedig inkább kihagyod, hogy ne legyen bűntudatod.

A helyzet az, hogy ezzel a módszerrel nemhogy nem fogsz fogyni, de akár könnyebben is hízol!

A hasadról úgy tudod a legjobban leadni a plusz kilókat, ha beiktatsz az életedbe egy étkezési rendet, és ezt mindig tartod is.

Ha például néhány óránként eszel egy keveset, az anyagcseréd is sokkal gyorsabb lesz.