Fogyózol? Íme 5 egészséges nasi, amit akár útközben is fogyaszthatsz

Írta: ,

Egy ideje már próbálsz odafigyelni az egészségtudatos táplálkozásra, a nassolásról mégis nagyon nehezedre esik lemondani? Esetleg sokat vagy úton, ezért ha megéhezel, egy finoman illatozó pékség könnyen elcsábít? Ugye kitaláltuk? :)

Ne aggódj, most segítünk megtalálni azokat az alternatívákat, amikből ha betárazol a táskádba, biztosan megállod majd az ilyen kikacsintásokat, és eredményesebben tarthatod magadat a diétádhoz!

Almachips

1/5 Almachips

A nyers gyümölcs helyett próbáld ki ez a ropogós csemegét! A szárított almaszirom olyan nasi, ami 100%-ban adalékanyagmentes, ráadásul nagyon finom.

Emellett kalóriaszegény, megőrzi az eredeti gyümölcsben fellehető tápanyagokat (úgy mint a C-vitamin vagy az emésztéssegítő B-vitaminok), valamint növeli a szellemi teljesítőképességet.

Ezt a finomságot egyébként otthon is elkészítheted, és még csak nagy konyhatündérnek sem kell lenned hozzá: a megmosott, magházától eltávolított almákat karikázd fel vékonyan, majd sütőpapírral bélelt tepsiben szárítsd ki.

Ha nem számolod vészesen a kalóriákat, meg is bolondíthatod sütés előtt egy kis barna cukros-fahéjas meghempergetéssel.

Keksz a tudatosság jegyében

2/5 Keksz a tudatosság jegyében

A diéta alatt nem kell megvonnod magadtól az édességet sem, amennyiben egészséges. Kitűnő választások például a McVitie's könnyű és finom újdonságai, az aranysárga Go Ahead!

(fogd és vidd!) ropogós gyümölcsös kekszek, amelyek  36%-os gyümölcsöstartalmuknál és csupa egészséges összetevőjüknél fogva kiemelkednek a kategóriájukban, hiszen nem tartalmaznak semmilyen mesterséges aromát, színezéket, sőt hidrogénezett zsírt sem.

A kekszeket praktikusan, adagonként csomagolták, amelynek köszönhetően egyszerűen bedobhatod a táskádba és bárhol, bármikor előkaphatsz egy-egy darabot (külön előny, hogy a keksz nem morzsál, nem maszatol, nem ragad a fogadba és a kezedben sem olvad meg). 

Ráadásul a fogyókúra mellett is nyugodtan fogyaszthatod, kekszenként ugyanis mindössze 57 kalóriát tartalmaz ez a zsírszegény nasi! És nyugi, a kedvencedet is biztosan megtalálod az ízek között, hiszen almás-mazsolás, erdei gyümölcsös-mazsolás és narancsos-mazsolás (nálunk ez a favorit!) verzió is kapható belőlük.

Smoothie a palakcból

3/5 Smoothie a palakcból

Nem véletlen, hogy az egész világon végigsöpör a zöldturmix-láz: tengernyi kombinációt kreálhatsz ízlésednek megfelelően, ahol a gyümölcs és a zöldség minden aranyat érő alkotóeleme a poharadba kerül, méghozzá nyersen.

Bárhova viheted magaddal ezt a sűrű vitaminbombát egy palackban, de ne tartogasd túl sokáig, hogy az értékes nyomelemek, vitaminok és ásványi anyagok a lehető legjobb minőségben és mennyiségben jussanak a szervezetedbe!

Ha nassolni valónak szánod, választhatsz édesebb variációkat is. Próbáld ki mondjuk a banános-spenótos turmixot: egy almát és egy banánt egy jó marék spenótlevéllel gépben turmixolj össze, majd hígítsd annyi szénsavmentes vagy tisztított vízzel, hogy pont iható állagú legyen, de megmaradjon krémessége is.

Ropogós zöldségek mártogatóssal

4/5 Ropogós zöldségek mártogatóssal

Ez amolyan "együnk gyorsan valami könnyűt és jót" típusú, 10 perc alatt összedobható étel. A lehetőségeknek csak a szezon vagy a fantáziád szabhat határt: a kemény, roppanós-szaftos zöldségek közül leteheted a voksod a répa, a kígyóuborka, a paprika vagy az egyre népszerűbb szárzeller mellett, az ínyencek pedig az édesköménytől se riadjanak vissza.

A megmosott, karcsú hasábokra vágott zöldségekhez készíts sovány sajt- és vagy vajkrémből, túróból ízlés szerint kikevert, enyhén megsózott hófehér krémet!

Ezután mehetnek is a finomságok a praktikus tárolódobozokba, amikben aztán a frissességüket megőrizve várhatják hogy előkapd őket!

Olajos magvak, mértékkel

5/5 Olajos magvak, mértékkel

Régebben úgy tartották, az olajos magvak magas zsírtartalmuk miatt veszélyesek az egészségre, csakhogy mára már bebizonyosodott, hogy olyan zsírsavakat tartalmaznak, amelyek kifejezetten jótékonyan hatnak a szervezetre, magas antidoxáns-tartalmuknak köszönhetően pedig lassítják az öregedést.

Csak hogy a bőség zavarából néhányat említsünk, jó nassolnivaló lehet a dió, kesudió, makadámdió, mandula, mogyoró és a pisztácia is! 

Mivel azonban valóban zsíros, csínján kell bánni a mennyiséggel, szóval mindig figyelj, mennyit csomagolsz magadnak, hiszen ha egy egész zacskónyit magaddal viszel, nehéz lesz megállni, hogy ne fald be az egészet!