4 diétás tanács, ami tényleg segít leadni a felesleget

Szabó Erzsébet
Írta: , Frissítve:

A fogyás elméletben nagyon egyszerű: több kalóriát kell elégetned, mint amennyit beviszel. Azonban a gyakorlati kivitelezés általában ennél kicsit bonyolultabb, nem meglepő, ha te is különféle praktikákkal próbálkozol. De melyek azok, amik tényleg segítenek?

Mindegy mit, csak valamit sportolj! Kép forrása: unsplash

A fogyásod szempontjából teljesen mindegy, milyen mozgásformát választasz. Azzal is kalóriát égetsz el, ha a kanapén heverészve felemelgeted a lábadat, és természetesen azzal is, ha három órája kardiózol – nyilván nem ugyanolyan hatékony a két edzéstípus, de a lényeg, hogy mindegyik segít lefogyni.

Ha kötelező rosszként tekintesz az edzésre, akkor nem lesz kedved elmenni, és előbb-utóbb hanyagolni fogod a sportot. Nem vagyunk egyformák, nincs olyan sportág, ami mindenkinek ideális lenne, a lényeg az, hogy te is megtaláld a testhezálló edzéstípust! Sokat segít, ha olyan sportot választasz a kezdéshez, amit nem kell egyedül űznöd, hanem részben szakértő vezet, részben pedig akadnak sorstársaid – ennek a feltételnek bármelyik csoportos edzés eleget tesz.

Ha évek óta nem mozogtál, akkor a heti néhány alkalommal bevezetett, kiadós séta tökéletes kezdésnek, míg, ha alig van egy szusszanásnyi időd, a fél órás tabata lesz a legjobb barátod.

Szénhidráttal könnyebb fogyni Kép forrása: unsplash

A szénhidrátcsökkentett életmóddal – sok egyéb mellett – az a gond, hogy szinte állandósul mellette az éhségérzet. Ezen nincs mit csodálkozni: szénhidrát kell a belső szerveink, az agyunk működéséhez, elsősorban belőle nyeri a testünk az energiát.

Ráadásul jellemző módon azok az ételek tartalmaznak viszonylag sok, lassú felszívódású szénhidrátot, amik egyúttal rostokban is gazdagok, tehát hosszasan eltelítenek.

A gond az, hogy az átlagos magyar nagyon zsírosan étkezik, és ha e mellé sok szénhidrátot is fogyaszt, akkor valóban elkezd hízni. Kézenfekvőnek tűnhet csökkenteni a szénhidrátot, hiszen tényleg lehet fogyni így, de ennek számos egészségügyi kockázata is van, nem beszélve a már említett éhségérzetről. Mi tehát a legjobb praktika? Egyszerűen csökkentsd le a zsírbeviteledet. Az étkezésed 15%-a legyen zsír, és emellé már bőségesen ehetsz sok-sok lassú felszívódású, egészséges szénhidrátot. Ettől nemhogy hízni nem fogsz, a fogyásod is szépen beindul, mégpedig éhezés nélkül.

 

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!