Fogyni szeretnél? Alakítsd át a konyhádat!

Írta: ,

Fogyókúrázni nem könnyű, hiszen állandó kísértésnek vagyunk kitéve. A körülöttünk lévő emberek, tárgyak, illetve mindennapos helyzetek folyamatosan arra ösztönöznek bennünket, hogy együnk, illetve nassoljunk. Ha diétáról van szó, a konyha a lakás legfontosabb része, ezért ha szeretnél megszabadulni néhány fölös kilótól, érdemes átgondolnod annak berendezését!

Tisztítsd meg a konyhapultot az ételektől! Kép forrása: gofeminin.de

1/5 Tisztítsd meg a konyhapultot az ételektől!

Egy tanulmány során kutatók 240 otthont látogattak meg, és ez idő alatt fotókat készítettek a lakások szinte minden szegletéről. Nyolc hónapon át tartó elemzés után arra jöttek rá, hogy a konyhapultra kihelyezett étel jelentősen hozzájárult testsúlyproblémákhoz. Azok a nők, akiknek a konyhájában látható helyen volt például a keksz, átlagosan majdnem 10 kilóval nehezebbek voltak, mint azon szomszédaik, akiknek nem volt nassolnivaló a pultján.

A Cornell Egyetem kutatói is hasonló eredményre jutottak: ha az irodai dolgozóknak az asztalán volt a csokoládés doboz, akkor napi nyolc darabot ettek belőle, de amint eltették szem elől az édességet, ez a szám négyre redukálódott.

Ügyelj a falak színére Kép forrása: shescharming.com

2/5 Ügyelj a falak színére

Ha neked is fehér színű a konyhád, itt az ideje, hogy változtass ezen! A houzz.com által készített felmérés során kiderült, hogy a lakástulajdonosok csaknem 75%-a a világos, semleges árnyalatokat részesíti előnyben a konyhafalakon.

Szakértők szerint azonban a diéta szempontjából ez a lehető legrosszabb, amit tehetünk, hiszen a fehér vagy világos terek általában serkentő hatással vannak az étvágyunkra. 

Azonban a másik véglet sem jó megoldás! A túlságosan sötét színek és a kevés fény együtt hajlamos lelassítani az embereket, melynek köszönhetően átlagosan kilenc perccel hosszabban étkezünk. A legjobb tehát, ha olyan árnyalatokat választasz, amelyek vidámak, ugyanakkor mégis erőteljesek. Az arany, a zöld, a kék és a barna tónusok tökéletesek például erre a célra!

Szerezz be egy új főzőlapot! Kép forrása: smeguk.com

3/5 Szerezz be egy új főzőlapot!

Amikor főzésről van szó, minden perc számít! Gyakran azért nem étkezünk egészségesen, mert időhiányban szenvedünk, vagyis a gyors és egyszerű megoldásokat keressük éhségünk csillapítására.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy kizárólag gyorsételeket vagy péksüteményeket ehetünk!

Ha szeretnéd felgyorsítani a főzési folyamatot, érdemes megfontolnod, hogy beruházz egy indukciós főzőlapra is, mellyel az elektromágneses energiának köszönhetően fele annyi idő alatt készíthetőek el az ételek!

Cseréld kisebbre a hűtődet! Kép forrása: planete-deco.fr

4/5 Cseréld kisebbre a hűtődet!

Bármilyen meglepően is hangzik, egyes feltételezések szerint a nagy hűtőszekrény is hozzájárulhat az elhízáshoz. Bár tudományosan nincs alátámasztva az elmélet, szakértők szerint ez is elősegíti a fogyasztói társadalom előretörését, melynek során egyre többet vásárolunk, és persze egyre többet eszünk.

Az Appliance Magazine szerint az Egyesült Királyságban a 2008-ban eladott hűtőszekrények átlagosan 20%-kal nagyobbak voltak, mint 2001-ben.

Talán ez is hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt 20 évben jelentősen megnőtt az elhízottak aránya Angliában.

Tegyél rendet! Kép forrása: centsationalgirl.com

5/5 Tegyél rendet!

Ha a környezeted rendetlen és káosz uralkodik benne, te magad is figyelmetlenné és szétszórttá válhatsz, ami a diétád rovására is mehet!

Egy kutatás során azok a résztvevők, akik zsúfolt és rendezetlen környezetben étkeztek, 44%-kal több táplálékot vettek magukhoz, mint azok, akik egy kellemes hangulatú, tiszta konyhában töltötték el az ebédjüket vagy a vacsorájukat.

Lehetőleg mindig pakold el az olyan fölösleges holmikat is a pultról és az asztalról, mint a kenyérpirító vagy a vágódeszka! A jól elrendezett konyha elősegíti az önkontrollt, így az alakodnak is jót tesz.