A leggyakoribb okok, amiért nem megy a fogyás: 5+1 edzés közben elkövetett gyakori baki

Stumpf Bea
Írta: ,
A leggyakoribb okok, amiért nem megy a fogyás: 5+1 edzés közben elkövetett gyakori baki

Már hónapok óta edzel, mégsem jön a várt eredmény? Ahhoz, hogy beinduljon a fogyás és a tested formálódása, rövid és hosszú távon is ki kell alakítanod egy edzéstervet, amihez tartod magad. Gyakran előfordul, hogy néhány olyan apróság nehezíti meg a dolgod ebben, amikre nem is gondolnál. A hatékony alakformálás érdekében kerüld el az alábbi bakikat!

A maximális pulzusszámodat úgy kaphatod meg, hogy 220-ból kivonod az életkorodat.

A magas intezitású edzéseknél, amikor a zsírégetés a cél, ennek a számnak legalább a 80-85%-át kell elérned, a közepes intenzitás esetén, átmozgató edzéseken vagy csak szinten tartás esetén ennek a 65-75%-ával számolj, a lazább mozgásformáknál, mint például a gyaloglás vagy a hatha jóga, 50%-kal kalkulálj.

Tipp: Válaszd ki a célodnak leginkább megfelelő edzésformát, és kombináld a különböző intenzitású gyakorlatokat!

Nem mozgatsz át több izomcsoportot Kép forrása: popsugar.com

Ha azt szeretnéd, hogy formálódjon a tested és felgyorsuljon az anyagcseréd, azaz meginduljon a fogyás, akkor olyan gyakorlatokat végezz, melyek több izomcsoportot is megmozgatnak.

Az egy-két kilós súlyokkal végzett bicepszgyakorlatok vagy lábemelgetések helyett inkább végezz guggolásokat, felüléseket, hiszen ezekkel ugyanannyi idő alatt több kalóriát égethetsz el.