A koplalás nem elég! 7 dolog, ami nélkül nem indul be a fogyás

Zabolai Margit
Írta: ,
A koplalás nem elég! 7 dolog, ami nélkül nem indul be a fogyás

Egy diéta szigorú betartásához nem kis akaraterőre van szükség, és kevés kiábrándítóbb dolog van annál, mint amikor a szigorú étrend, vagy akár a koplalás ellenére sem indul be a fogyás, és a mérleg nem azt akarja mutatni, amit kellene. A kalóriabevitel ugyan valóban az egyik leglényegesebb kritérium, de korántsem az egyetlen, ha fogyásról van szó. Ha az alábbi szabályokat nem tartod be, kevés esélyed van a súlycsökkenésre, vagy, ha le is adod a kilókat, azok megduplázva térnek majd vissza.

Vízhajtó ételek

Hogy a fogyáshoz éppen ételre legyen szükség? Nem olyan elképzelhetetlen, ha kicsit jobban belegondolsz: a zsírok elégetését ugyanis a lerakódott méreganyagok, illetve a túlterhelt anyagcsere is akadályozhatják. 

A pangó méreganyagok kimosásához a vízhajtó ételek nagyban hozzájárulnak, így az anyagcseréd ismét a régi lehet, a zsírbontó folyamatok is hatékonyabban működnek majd. 
 
A cseresznye, a görögdinnye, a paradicsom, a káposzta és a zöld tea remek vízhajtók, ezért ezekből mindenképpen érdemes az étrendedbe is iktatni néhányat.
Folyadék

És ha már a vízhajtásnál tartunk: a fogyáshoz a megfelelő folyadékpótlás is szükséges, enélkül ugyanis a méreganyagok nem tudnak távozni a szervezetedből, ráadásul az optimális zsíranyagcseréhez is elengedhetetlen a megfelelő folyadék utánpótlás. 

Ha eleget iszol, a hirtelen rád törő farkaséhséggel is ritkábban találkozol: sokszor, mikor éhséget érzünk, a testünk valójában csak folyadékra vágyik.

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!