Fogfehérítő diéta: ebben még sajt is van!

Írta: ,

A legújabb amerikai őrület egy olyan étrend, ami szerencsére nem káros az egészségre. Sőt, a megfelelő fogápolási rutin mellett valóban segíthet a makulátlan mosoly elérésében! Dr. Anthony Zybutz fogorvos a Daily Mail hasábjain fejtette ki a diéta alapjait, amelyeket most bemutatunk neked.

Így segíthet a táplálkozás

Három kulcsfontosságú tényezőt kell észben tartanod a táplálkozásnál, ha fehérebb fogakat szeretnél: a rágást, a nyáltermelést és az elszíneződést.

Ez a diéta nem csupán arról szól, hogy elkerülöd a közismerten negatív hatású vörösbort és kávét, hanem olyan ételeket és italokat választasz helyettük, amelyek elősegítik a szájüreg öntisztulási folyamatait.

Mindezzel már az ókori egyiptomiak is tisztában voltak, akiknek pláne nem állt rendelkezésükre fehérítő hatású fogkrém – ők ecetbe áztatott habkő-őrleményből készítettek pasztát, hogy visszanyerjék a fogazatuk természetes árnyalatát.

Ha ettől egy kicsit megborzongtál, jó kérdés, mit szólnál például a rómaiak szokásához, akik vizelettel gargalizáltak a fogaik védelméért. (A kiürült folyadékban lévő ammónia valóban erőteljes fehérítő.)

Rágcsálnivalók

A gyümölcsök és a zöldségek tulajdonképpen fogkefeként viselkednek az étkezések során, hiszen a rágás alkalmával megtisztítják a fogak felszínét.

Az alma, a sárgarépa, a karfiol, a zöldbab és a zeller egytől egyig mennyei csemege, ráadásul még szépíti is a mosolyodat.

A kemény sajtok ugyancsak hasznosak, mivel rágásuk idején könnyedén lepucolódik a többi ételmaradék, ami lepedékképződéshez vezethetne.

Az ilyesfajta élelmiszerek az ínyt is masszírozzák, márpedig a felpezsdült vérkeringés esélyt sem ad a kellemetlen vérzéssel és akár fogvesztéssel járó ínygyulladásnak.

Érdemes tehát minden menüt ropogós falatokkal kombinálnod, s lehetőleg zárnod – nemcsak az ízük kedvéért!