Ezt az egészséges ételt semmiképp se edd vacsorára, ha figyelsz az alakodra

Írta: ,

Nem könnyű feladat összeállítani a megfelelő étrendet, ha szeretnél egészségesen étkezni, és mindemellett még esetleg fogynál is. Ilyenkor fontos, hogy tápláló reggelivel indítsd a napot, ne hagyd ki az ebédet, vacsorára pedig valami könnyedet válassz. Csakhogy sokan nem sejtik, de van egy egészséges étel, amit sose lenne szabad lefekvés előtt fogyasztani!

Ha egészséges életmód, biztos, hogy neked is rögtön az jut eszedbe, hogy minél több zöldséget és gyümölcsöt kell fogyasztani, hiszen ezekben nagyon sok tápanyag található. Sokan viszont teljesen elrontják az étrendet azzal, hogy nem tudják, mi az, amit ugyan meg lehet enni, de nem mindegy, mikor. Van ugyanis egy zöldség, ami finom is, rengeteg vitamint tartalmaz, és mégis nagy hiba, ha vacsorára ezt fogyasztod. Ez pedig nem más, mint sokak kedvence, a kukorica!

Természetesen alapjáraton nincs semmi baj ezzel a zöldséggel, hiszen nem véletlenül használják rengeteg diétás recept elkészítésénél! Magas rosttartalma miatt segít felgyorsítani az anyagcserét, ráadásul a benne található kálium miatt vízhajtó is, így nem baj, ha például egy zöldséges rizsköretben megtalálható.

Azonban jobb, ha a nap korai részében fogyasztod, például reggelire vagy ebédre, ugyanis magas szénhidráttartalma van, ami miatt lefekvés előtt nem túl jó választás. Ráadásul az is gondot okoz, ha túlságosan megsózva fogyasztod, ez a vegyület ugyanis vizet tart vissza, és következményeképpen a hasadon több zsír jelenhet meg.

Nem a kukorica az egyetlen tiltólistás

De nem a kukorica az egyetlen, amit nem javasolnak az edzők vacsorára. A borsó, a burgonya és a tök sem a legjobb választás, mert bár rengeteg ásványi anyag és vitamin található bennük, amik segítenek a fogyásban, ugyanakkor kevés rostot tartalmaznak, és magasabb a kalóriatartalmuk, mint más zöldségeknek.

Épp ezért szerintük az a legjobb, ha az esti időszakban inkább sóskát, spenótot, salátát fogyasztasz - vagyis lényegében zöld levelű zöldségeket. Ezek ugyanis kutatások szerint sokkal nagyobb mértékű fogyást indítanak be, szemben a fentebb felsorolt élelmiszerekkel.

Szuper ötlet, ha wokban készíted el őket, és natúr csirkemellet fogyasztasz velük, ez ugyanis a sovány húsok közé tartozik, így a lehető legideálisabb ötlet vacsorára. De ezeken kívül a személyi edzők javasolják még az esti étkezéshez például a túrót, ami rengeteg fehérjét tartalmaz, a gyümölcssalátát, a különféle halakat és a zöldségekből készült leveseket.

Egy korábbi cikkünkben olvashatsz hat diétás vacsoráról 300 kalória alatt.

Forrás: Sonyakamoz/depositphotos.com