Ezért érdemes elhagyni a kalóriaszámolgatást

Írta: ,

Te is utálod már számolgatni a kalóriákat? Akkor most figyelj: mutatunk neked egy olyan módszert, amivel sokkal könnyebben megszabadulhatsz azoktól a fránya kilóktól. Számolgatni ugyan itt is kell egy kicsit, de a hatékonyság foka jóval magasabb!

A módszer lényege Kép forrása: rawveganpower.com

Kalóriák helyett a makrotápanyagokat érdemes számolgatni: ezek azok, amelyek segítenek az izomépítésben, és megfelelően "fűtik a szervezetedet", hogy maximumon pöröghess.

A makrotápanyagok ismerete nélkül nem is érdemes belekezdeni egyetlen diétába se – hiszen ugyanannyi kalória van egy adag csirkében, mint egy kakaós csigában, ennyi erővel akár mindegy is lehetne, hogy melyiket eszed ebédre (feltéve persze, ha jóllaksz egy fél csigával).

A különbség az, hogy míg az egyik fehérjében gazdag, és az izomépítésedhez járul hozzá, addig a másik haszontalan, gyorsan felszívódó szénhidrátot tartalmaz, ami megemeli a vércukorszintedet, majd hirtelen ki is üríti az inzulinraktáraidat. Ettől aztán csak még éhesebb leszel, mint előtte voltál.

Alapvetően három makrotápanyagot különböztetünk meg: a fehérjét, a zsírt és a szénhidrátot. Utóbbi kettőtől sem kell rögtön szívinfarktust kapni; az ördögtől valónak titulált szénhidrát, és a szitokszóként használt zsír is rendkívül fontos ahhoz, hogy megfelelően fejlődhess, és minél előbb szép és egészséges testet formálhass magadnak.

A fehérjék Kép forrása: againstallgrain.com

A fehérje nélkülözhetetlen az izomépítéshez, annak segítségével épülnek vissza az izmaid egy-egy keményebb edzés után.

Nem, nem írtuk el: vissza kell épülniük, ugyanis a mozgás hatására mikroszakadások keletkeznek bennük, amelyek "gyógyulása" közben szerzed a nagyobb, erősebb, definiáltabb izomzatot.

A fehérje a diétázók és testépítők mennyei mannája. Rengetegre lesz szükséged ahhoz, hogy ledolgozd magadról a felesleget. Még akkor is, ha csak fogyni szeretnél: egyrészt kicsit sem esztétikus a vékony, de izomtalan test, másrészt ha izmosabb vagy, több energiára van szükséged ahhoz, hogy használd őket, így a zsírégetés is gyorsabban fog menni.

Nyúlj bátran a súlyokhoz – ne aggódj, nőként soha nem lesz Schwarzenegger-méretű karod – majd utána dönts le egy fehérje shake-et, esetleg rögtön tölts vissza valami fehérjedús étellel (például egy szelet natúr csirke kevés barna rizzsel).

A fehérjék legnagyobb mennyiségben húsokban, halakban, tojásban, tejtermékekben, és néhány növényi eredetű táplálékban, például szójában találhatók.