Ezeket a kifogásokat felejtsd el, ha télen sem szeretnél elhízni

Írta: ,

Télen a legkönnyebb kifogásokat találni az edzés mellőzésére és a nassolásra. Persze, hideg van, latyak van, karácsony van... Mi lenne, ha ezen a télen ez máshogy lenne? Vajon elég erős vagy ahhoz, hogy száműzd a kifogásokat?

„Hideg van, nincs kedvem mozogni.” Kép forrása: ae.com

1/4 „Hideg van, nincs kedvem mozogni.”

Ősszel még csak-csak ráveszed magad a mozgásra, bár már akkor is többször előfordul, hogy a szörnyű időben inkább otthon maradsz... Ehhez képest télen gyakran mínuszokkal kell megküzdened, nem is beszélve a hóesésről. Nem csoda, ha nincs túl sok kedved és energiád követni az edzéstervedet… De mi akkor a megoldás?

Először is fontos, hogy egy-két nap kihagyás miatt még nem kell feladnod mindent, azzal csak nehezítesz a helyzeteden, ha az egészet elölről kell majd kezdened. Másodszor pedig (bár sokak szerint nehezebb) tornázhatsz otthon is. Kérj karácsonyra lábsúlyt, gumiszalagot, vagy falra szerelhető húzódzkodót – esetleg lepd meg velük magadat már most!

„Csak nehéz ételeket kívánok.”

2/4 „Csak nehéz ételeket kívánok.”

Evolúciós okok miatt előfordulhat, hogy télen szinte csak és kizárólag a nehéz ételeket kívánod, de a kutatások alapján sokkal inkább a forróságra, semmint a töménytelen mennyiségű zsírra áhítozol. Ez tehát azt jelenti, hogy a nehéz ételek iránti vágyadat legalább részben kiválthatod azzal, ha eszel egy könnyebb, de nagyon forró levest. Jó választás az összes rántás nélküli fogás, illetve azok, amiket reformliszttel (pl.

nyílgyökér liszttel) sűrítettél be.

Ha pedig tél, ne feledkezz meg a káposztáról! Ez a zöldség tipikus alapanyaga a klasszikus magyar fogásoknak, és a jó hír, hogy alig van benne kalória. Pakold meg vele alaposan a tányérodat, a húsokat viszont szorítsd kicsit háttérbe. A kenyeret hagyd el, végül pedig válassz zsírszegény tejfölt – kész is a zsír- és szénhidrátcsökkentett élvezet!