Ezek lesznek 2016 legnépszerűbb diétái

Írta: ,

A táplálkozási szakértők alapvetően egyetértenek abban, hogy nincs olyan univerzális diéta, amely mindenkinek beválna. Ehelyett, a legjobb, ha olyan módszert keresel, ami megfelel a saját életvitelednek, és persze egészségi állapotodnak. Mint ahogyan minden évben, úgy idén is megválasztották 2016 legnagyobb diétatrendjeit, melyek között régi és új kedvenceket egyaránt fellelhetünk! Íme egy kis segítség, hogy megtaláld a számodra legjobbat!

DASH-diéta Kép forrása: twopurplefigs.com

1/5 DASH-diéta

A DASH-diéta legfőbb célja, hogy csökkentse a magas vérnyomást, ugyanakkor, ha megfelelően alkalmazod, a felesleges kilóktól is megszabadíthat!

A U.S. News & World Report már hat éve a DASH-diétát nevezi a leghatékonyabb fogyókúrás módszernek. Alapvetően gyümölcsökre, zöldségekre, alacsony zsírtartalmú tejtermékekre, teljes kiőrlésű gabonára, baromfira, halra, és a diófélékre helyezi a hangsúlyt, és óva int az olyan táplálékoktól, mint a vörös hús vagy a cukor.

Külön felhívja figyelmet a sófogyasztás veszélyeire, mely köztudottan a magas vérnyomás egyik legfőbb előidézője. Ha ezt a módszert választod, csökkentsd a só, a telített zsírok, valamint a koleszterinben gazdag táplálékok fogyasztását!

MIND-diéta Kép forrása: rachelschultz.com

2/5 MIND-diéta

Ez a diéta nem ígér mínusz 10 kilót egy hét alatt, helyette viszont segít drasztikusan lecsökkenteni az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem veheted hasznát a fogyásban is! A MIND-diéta talán nem olyan szexi, mint a paleo, viszont a tudomány is alátámasztotta hatékonyságát.

A Rush University Medical Center kutatói arra jutottak, hogy a Mediterrán diéta és a DASH-diéta kombinációjából született módszer képes átlagosan 53%-kal csökkenteni az Alzheimer-kór esélyét.

A diéta 10, ún. „agyi táplálékcsoport” fogyasztására ösztönöz. Ezek a leveles zöldségek, a zöldségek, a diófélék, a gyümölcsök, a bab, a teljes kiőrlésű gabona, a hal, a baromfi, az olívaolaj, és a bor. Ugyanakkor mértékletességre szólít fel a vörös húsokkal, a vajjal, a margarinnal, a sajttal, az édességekkel, valamint a gyorsételekkel kapcsolatban!

TLC-diéta Kép forrása: bloglovin.com

3/5 TLC-diéta

A tudományosan is alátámasztott TLC-diéta, vagyis Therapeutic Lifestyle Changes Diet (magyarul Terápiás életmódváltás) azért jött létre, hogy segítsen csökkenteni a koleszterinszintünket, és ezáltal visszaszorítani a különböző szívbetegségek kialakulásának kockázatát.

Ez a módszer megköveteli, hogy egyeztess az orvosoddal, akivel meghatározzátok, mennyi a számodra ideális napi kalória-bevitel, amely változhat nem, magasság, és egyéb más tényezők mentén.

Kulcsfontosságú, hogy csökkentsd a telített zsír, illetve a só bevitelét, és növeld az oldható rostok, valamint a friss gyümölcsök és zöldségek fogyasztását! A táplálkozási szokások megváltoztatása azonban nem elég! Szakíts időt a mozgásra is hetente legalább kétszer!

A Skandináv az új Mediterrán! Kép forrása: cookingclassy.com

4/5 A Skandináv az új Mediterrán!

Skandinávia mostanra az életünk szinte minden területén jelen van, elég, ha csak a filmekre, vagy éppen a lakberendezésre gondolunk!

Az új diétaőrületet az olyan északi országok táplálkozási szokásai ihlették, mint Dánia, Norvégia, Svédország, Finnország, vagy Izland.

Az ott élő emberek a szezonális alapanyagokra és a halfogyasztásra helyezik a hangsúlyt. A skandinávok jóval kevesebb cukrot, zsírt fogyasztanak, mint mi, ugyanakkor kétszer annyi rostot és tengeri herkentyűt esznek.

Kutatások bebizonyították, hogy az étrend hosszú távon elősegíti a súlyvesztést, és segítségével csökkenthető a vérnyomás is.

Súlyőrség

5/5 Súlyőrség

A Szex és New Yorkból jól ismert diétás módszer nagy népszerűségnek örvend az egész világon. A Súlyőrség hosszú távú fogyást ígér anélkül, hogy koplalnunk kellene!

A diéta lényege, hogy minden ételt osztályoz, azaz pontokat rendel mellé fehérje-, szénhidrát-, zsír-, illetve rosttartalma alapján. Amikor elkezdjük a programot, saját súlyunk, magasságunk, nemünk, valamint korunk mentén meghatározzák, egy nap hány pont lehet a felső határértékünk.

Így biztos lehetsz benne, hogy nem esel bele a túlevés csapdájába, és megőrizheted egészséges testsúlyodat!